سرویس: وبگردی
کد خبر: 2965
|
12:59 - 1392/04/11
نسخه چاپی

تصاویر/ذبح فرهنگ اسلامی این بار در سوادکوه!

تصاویر/ذبح فرهنگ اسلامی این بار در سوادکوه!
طی چند سال اخیر در مناطق گردشگری سوادکوه بدحجابی به شدت افزایش داشته و باید گفت حجاب در این مناطق از مرز بدحجابی عبور کرده و به بی حجابی رسیده است.

به گزارش ایلام فردا،شهرستان سوادکوه دومین شهرستان استان مازندران از لحاظ وسعت جغرافیایی بوده و به خاطر همین در آن تنوع پوشش گیاهی فراوان وجود دارد.

در این شهرستان از یک طرف با جنگل های انبوه و سرسبز مواجه می شویم و از طرف دیگر با ییلاقات خوش آب و هوا و پر آب که زیبایی خاص خود را دارند.

همچنین سوادکوه به خاطر داشتن مناطق تاریخی متعدد مانند پل ورسک، برج لاجیم، قلعه کنگلو و ... از اعتبار تاریخی خوبی برخوردار می باشد . همه این عوامل باعث شده سوادکوه علیرغم نداشتن دریا همواره یکی از نقاط تفریحی و گردشگری پر طرفدار در استان مازندران باشد.

همه ساله گردشگران بسیاری از سراسر کشور برای گذراندن اوقات فراغت به سوادکوه می آیند و از مهمان نوازی سوادکوهی ها بهره مند می شوند و با خاطره ای خوش سوادکوه را ترک می کنند. مردم خون گرم سوادکوه نیز از میزبانی خود خوشنود و مسرور می گردند.

اما چند سالیست که بعضی از این میهمان گرامی دیگر حرمت میزبان نگه نمی دارند. گویند رسم ادب این است که میهمان به آداب و رسوم میزبان احترام بگذارد و تا زمانی که در خانه میزبان است عملی خلاف فرهنگ و رسوم میزبان انجام ندهد.

طی چند سال اخیر در مناطق گردشگری سوادکوه بدحجابی به شدت افزایش داشته و باید گفت حجاب در این مناطق از مرز بدحجابی عبور کرده و به بی حجابی رسیده است.

این دسته از گردشگران که اکثرا غیر بومی می باشند با وضعی غیر متعارف و شنییع در انظار عمومی ظاهر می شوند و همین امر موجی از نارضایتی را در مردم سوادکوه به وجود آورده است.

با وجود اینکه مردم انقلابی و متدین سوادکوه همواره از این مورد ابراز ناخرسندی می نمایند اما کمتر اقدام موثری از سوی متولیان امر در این رابطه صورت گرفته است.

مردم سوادکوه از مسئولین استانی و شهرستانی درخواست دارند اقدامی موثر و عاجلانه را در این مورد انجام دهند. چرا که فصل تعطیلات رسیده و سیل گردشگران به سوادکوه سرازیر گشته است.

نگرانی مردم سوادکوه از آن است که این فرهنگ بیگانه به مرور جای خود را به فرهنگ غنی و اسلامی سوادکوه دهد و این شهرستان نیز مانند بعضی از شهرستان های ساحلی دچار شکست فرهنگی گردد.

تصاویر زیر از مناطق گردشگری سوادکوه گرفته شده است . از همه مخاطبین عزیز به خاطر نشان دادن برخی از این تصاویر عذرخواهی می کنیم، اما برای نشان دادن عمق فاجعه چاره ای جز این نداشتیم.

منبع:بلاغ نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب