سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28520
|
07:15 - 1396/06/02
نسخه چاپی

رئيس اداره دامپزشكي ملكشاهی خبرداد؛

واكسيناسيون بيش از ۳۸۱ هزار راس دام در ملکشاهی

واكسيناسيون بيش از ۳۸۱ هزار راس دام در ملکشاهی
رئيس اداره دامپزشكي شهرستان ملكشاهی از واكسيناسيون بیش از ۳۸۱ هزار نوبت سر دام در ملکشاهی بصورت رايگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ملکشاهی خبر، "قدرت الله آزادفر"؛ رئيس اداره دامپزشكی شهرستان ملكشاهی گفت: از سال گذشته تا كنون بيش از 381 هزار و 300 نوبت سر واكسيناسيون توسط كاركنان دامپزشكي شهرستان ملكشاهي در مناطق روستايي و عشايري بصورت رايگان براي دامداران منطقه انجام پذيرفته است.

وی اظهار کرد: اين تعداد واكسيناسيون شامل: آبله، PPR، تب برفكي، آنتروتوكسمي، اكتيما گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله، تب برفكي، لمپي اسكين، شاربن، تيلريوز در گاو و بروسلوز گوساله بوده و همچنین در اين مدت 420 قلاده سگ نيز عليه بيماری هاری واكسينه شده است.

آزادفر افزود: طي همين مدت 78 مورد بازديد، نمونه گيري و مراقبت هاي بهداشتي لازم با معاينه 3550 رأس دام، به منظور شناسايي كانون هاي بيماري و پيشگيري از شيوع بيماري هاي مشترك بين انسان و دام صورت پذيرفته و همچنين اقدام به معالجه 18250 رأس دام، در كلينيك دامپزشكي شهرستان شده است.

رئيس اداره دامپزشكي شهرستان ملكشاهي گفت: مراقبت هاي بهداشتي فعال به صورت مستمر با انجام بازديد، نمونه برداري و تست هاي مختلف از مراكز آبزي پروري و زنبورستانها و مرغداريها در سطح شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: نظارت هاي شرعي و بهداشتي قبل و بعد از كشتار در كشتارگاه دام صورت پذيرفته بطوريكه طي يكسال گذشته، 3 هزار و 761 رأس دام در كشتارگاه شهرستان تحت نظارت كارشناسان دامپزشكي ذبح و به بازار عرضه شده است.

آزادفر اذعان کرد: 3 هزار و 633 مورد بازديد از اماكن عرضه فرآورده هاي خام دامي شامل قصابي ها، كبابي ها و ... انجام شده و 39 نفر متخلف از ضوابط بهداشتي دامپزشكي به مراجع قضايي معرفي شده اند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد