سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 27246
|
08:16 - 1396/04/07
نسخه چاپی

به بهانه فرا رسیدن سالروز آزادسازی مهران؛

تصاویر نایاب از شهدای نوجوان در عملیات کربلای یک

تصاویر نایاب از شهدای نوجوان در عملیات کربلای یک
در عملیات کربلای یک که منجر به آزاد سازی مهران شد نوجوانان زیادی حضور داشتند که به عشق ولایت جان خود را فدای اسلام و میهنمان کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آوای مهران ،  دو عکس زیر دونوجوان رزمنده نشان می دهد که همچون دو خورشید در یک آسمان آبی، در حالیکه عکس امام بر سینه شان می درخشد به شهادت رسیده اند.

عکس اول را محمود بدرفر در هنگام غروب آفتاب در شهر مهران گرفت، رزمنده آسمان سیمایی که نور لبخندش با افق تلاقی می کند.

 

 اما در عکس دوم نیز همان حکایت جاری است، عاشق امام در لحظه شهادت، در حالیکه عکس مرادش را بر سینه دارد،لبانش باز شده است، انگار صدف عشق را گشوده  و مروارید شهد شهادت را جلوه گر می کند.

اینان همه وجودشان  را به امام بخشیده بودند.چه سرانجام خوشی، ترک کردن دنیای فانی و رها شدن در کهکشان ستاره های عاشق به خدا و رسیدن به معراجی که ما از قافله بازماندگان، تنها می توانیم حسرت آن را بخوریم، حال تنها می توانیم این عکس ها را بارها و بارها ببینیم...وقتی عشق حسین (ع) در جانت ریشه کرد،‌ دیگر قدرت ماندن نداری، در قافله حسین(ع) کسی قصد ماندن ندارد همه بار سفر بسته‌اند.

 

چشمانشان باز است، انگار زمزمه می کنند، زمزمه های آسمانی:«فان تکن الابدان للموت انشات فقتل امر بالسیف فی فضل الله»«اگر تمامی بدنها و جانها را مرگ خواهد ربود پس چه بهتر و والاتر که انسان زیر شمشیرها کشته شود برای رضای خدا و راه خدا»، دلها از حزن نگاه آسمانیشان غرق در ماتم می شود، و اشکها در تلاقی با آن و درخشش خون این شهدا طنین انداز می گردد.

10 تیرماه سالروز آزادسازی مهران نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس کشور است چراکه طی ۱۰ روز نبرد سخت در عملیات کربلای یک، شهر مهران آزاد شده است.

در عملیات کربلای یک بیش از ۷۰ هزار نیروی دشمن حضور داشتند و بر اساس تخمینهای زده شده، دشمن سه هزار و ۸۰۰ اسیر و مفقود داشته است.

این عملیات با هدف حضور روى ارتفاعات سرکوب و محورهاى دیگرى که باید تصرف مى شد و نیز تشکیل خط مناسب پدافندى، ادامه یافت.از این پس، محورهاى پاسگاه دراجى، باغ کشاورزى، تپه هاى غلامى، فرخ آباد و بویژه ارتفاعات قلعه آویزان محل درگیرى رزمندگان اسلام و دشمن بود.

یگانهاى خودى تلاش فراوانى براى تصرف مواضع برتر ارتفاعات قلاویزان به کار بستند.سرانجام، در روز ششم عملیات، لشگرهاى ۲۷ حضرت رسول (ع) و ۱۰ سیدالشهدا (ع) موفق شدند یالها و قله اصلى این ارتفاع را تصرف کنند. بدین ترتیب، عملیات کربلاى ۱ با تأمین و تصرف ۱۰۰ درصد هدفهاى مورد نظر با آزاد سازی کامل شهر مهران پایان یافت.در این عملیات در مجموع ۴۰ هزار تن از رزمندگان خودى در برابر ۷۰ هزار نیروى دشمن قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب