سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26914
|
07:55 - 1396/03/17
نسخه چاپی

فرماندار آبدانان خبر داد:

پرداخت نشدن بهای گندم کشاورزان آبدانانی

پرداخت نشدن بهای گندم کشاورزان آبدانانی
فرماندار آبدانان گفت: با گذشت دو ماه از برداشت گندم در مزارع شهرستان آبدانان ، بهای گندم خریداری شده از کشاورزان هنوز پرداخت نشده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر ، مجید عسگری "، فرماندار آبدانان اظهار کرد: از ابتدای آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی بویژه گندم بیش از 2 ماه می گذرد اما هنوز بهای گندم تحویلی کشاورزان بطور کامل پرداخت نشده است.

وی کشاورزان را تولید گران گمنام عرصه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مسئولان اداره کل غله و شرکت های تعاونی می گویند: 60 درصد بهای گندم های تحویلی کشاورزان به انبارهای ذخیره را پرداخت کرده اند و مابقی طلب کشاورزان نیز تا پایان هفته آینده پرداخت می شود که امیدواریم انجام شود.

فرماندار آبدانان از خرید 19هزار تن گندم مرغوب از کشاورزان این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: به علت کاهش نزولات آسمانی و تاخیر دو ماهه در بارش باران پاییزی، امسال تولید گندم در این منطقه نسبت به سال زراعی گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

عسگری یادآور شد: با توجه به سررسید وام های کشاورزان و فشار بانک ها برای وصول مطالبات معوق خود و تاخیر در پرداخت بهای گندم تولیدی، قشر زحمتکش و تولید کنندگان مخلص اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی از اداره کل غله استان ایلام و شرکت های تعاون روستایی به عنوان متولیان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ های تضمینی و دولتی خواست نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز و پرداخت مطالبات کشاورزان این شهر ستان اقدام لازم را بعمل آورند.



انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب