سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26862
|
08:48 - 1396/03/13
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

آشفته بازار این روزهای موسسات مالی در ایلام/ علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد

آشفته بازار این روزهای موسسات مالی در ایلام/ علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد
وضعیت آشفته بازار این روزهای مردم ایلام در موسسات مالی و اعتباری و ایجاد شرایط بحرانی باعث شده تا مسئولان علاج واقعه را قبل از وقوع کنند.

گروه اقتصادی ايلام بيدار::کاهش سود بانکی در سالهای اخیر موج رقابت بین بانکها با موسسات مالی و اعتباری را به راه انداخت.

در این میان برخی موسسات مالی و اعتباری که تحت نظر بانک مرکزی بودند در همان روزهای اول فعالیت در استان ایلام با دادن وعده های سود فراوان نسبت به بانکهای دولتی مردم را به سپرده گذاری در این موسسات  ترغیب کردند.

کاهش سود بانکی از سویی مردم را از بازار سرمایه گذاری در بانکهای دولتی به سوی موسسات اعتباری سوق داد و در کنار این وام‌های بی‌رویه موسسات مالی و اعتباری نیز نقطه آغاز مشکلات بود.

اما پس از مدتی که اعتماد مردم را به خود جلب و میلیاردها تومان سپرده مردم را جذب کرده بودند در اقدامی غیر قابل تصور شاهد اعلام ورشکستگی از سوی برخی از  این موسسات و تجمع اعتراض آمیز مردم بودیم.

این در حالی بود که این موسسات با درج عنوان" تحت حمایت بانک مرکزی" در تابلئ های خود اعتماد مردم را به خود جلب کرده بودند در حالیکه عمده این موسسات بنا به اظهارات مسئولان بانک مرکزی، فعالیت آن ها غیر قانونی عنوان شده بود.

لازم به ذکر است بانک مرکزی در سایت رسمی خود به آدرس ( اینجا ) موسسات مالی و اعتباری مجوز دار خود را اعلام کرده است.

اگر چه پیگیری های پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار بنابر درخواست و نگرانی سپرده گزاران این موسسات تا آنجا پیش رفت که مسئولان این موسسات در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن تکذیب عدم حمایت و اینکه مورد حمایت بانک مرکزی نیستند اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد این پارادوکس و معما همچنان ادامه دارد هرچند که بانک مرکزی تنها عده محدودی را بعنوان موسسه مالی مجار معرفی کرده است.

همچنین در روز های اخیرمسئولان ارشد و در رأس آنها استاندار ایلام بعد از اینهمه شرایط ملتهب و بحرانی در استان ایلام با رئیس کل بانک مرکزی بمنظور رفع مشکل سپرده گزاران یکی از این موسسات مالی در استان دیدار کرد.

"سیف"، رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار در حالی از رفع مشکل سپرده گزاران در روزهای آینده خبر داد که با توجه به اینکه این موسسات در جرگه حمایت بانک مرکزی نیستند، مشخص نیست این مشکل از طرف بانک مرکزی چگونه حل خواهد شد.

آنچه واضح است اینکه ادامه این شرایط در استان بازار داغ شایعات را دامن موسساتی که حتی دارای مجوز بانک مرکزی هستند را گرفته و در روزهای اخیرشاهد تجمعاتی در این موسسات هستیم که همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد