سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24183
|
20:55 - 1395/09/17
نسخه چاپی

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

هیچ گونه فوتی در تردد زائران از مرز مهران صورت نگرفت/ برای راه اندازی پرواز ایلام بغداد دو سال روضه خواندیم

هیچ گونه فوتی در تردد زائران از مرز مهران صورت نگرفت/ برای راه اندازی پرواز ایلام بغداد دو سال روضه خواندیم
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: هیچ گونه فوتی در تردد زائران از مرز مهران صورت نگرفت.

به گزارشايلام بيدار، "حسین کلانتری"، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت تشریح خدمات ستاد اربعین گفت: برای راه اندازی مرز جدید باید ساز وکارهای لازم صورت پذیرد و با وجود تلاش های فراوان از سوی مسئولان استان امیدواریم در سال های آتی مرز چیلات بازگشایی شود.

وی اظهار کرد: در همین پرواز اخیری که از مسیر ایلام به بغداد راه اندازی شد دو سال و نیم روضه خواندیم و گریه کردیم تا موافقت های لازم صورت پذیرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به بسته شدن مرز مهران در ایام اربعین نیز گفت: در روزهای منتهی به اربعین سیل عظیمی از زائران بدون گذرنامه و ویزا خود را به مرز مهران رسانده بودند که تعداد انها از 150 هزار نفر تا 200 هزار نفر می رسید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام افزود: در حینی که کشور عراق مرز خود را بست و ما در پشت مرز یعنی در طرف خودمان با جمعیت بسیار زیادی مواجه بودیم با طرف عراقی مذاکره کردیم که حاضریم هزینه ویزای این افراد را پرداخت کنیم ولی مشکلی به وجود نیاید اما این را هم نپذیرفتند.

کلانتری ادامه داد: در واقع برخی خبرها در رابطه با نیامدن و مراجعه نکردن زائران به مرز مهران به معنای کم لطفی به این مرز نبوده بلکه در راستای آرام کردن وضعیت جمعیتی موجود  مرز مهران بوده است و کسی هیچ مشکلی با ایلام و مهران ندارد و این مرز همچنان مرز اول برای تردد زائران است.

معاون استاندار ایلام در ادامه در پاسخ به تعداد افراد فوتی در مدت ایام اربعین در مرز مهران نیز گفت: هیچ گونه فوتی در تردد زائران از مرز مهران صورت نگرفت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد