سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 23124
|
17:00 - 1395/07/13
نسخه چاپی

ایلام بیدار از مرگ اخلاق هنری گزارش می دهد؛

ابتذال و بی حیایی در جشنواره تئاتر ایلام

ابتذال و بی حیایی در جشنواره تئاتر ایلام
نمایش ابتذال و بی حیایی در برخی آثار نمایش داده شده در جشنواره تئاتر استان حاشیه هایی را برای این جشنواره در ایلام بوجود آورده است.

گروه فرهنگ و هنرایلام بیدار::روزهای گذشته اختتامیه جشنوار تئاتر استان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

شاید مهمترین حاشیه این جشنواره  انتخاب گروهی بعنوان برتر این جشنواره و معرفی آن به جشنوار تئاتر فجر بود که با اجرای حرکات ضداخلاقی که در متن تئاتر داشتند توانستند این افتخار را نصیب خود کنند و باید از آن بعنوان مرگ اخلاق هنری در ایلام یاد کرد.

درست است که هنر آزاد بوده که زیبایی را ارائه دهدو زیبایی بیافریند اما این زیبایی نباید خلاف و مغایر با تفکرات اسلامی در جامعه اسلامی باشد.

جای تعجب از آنجا بوده که چگونه از سوی برگزار کنندگان بیشترین جوایز را به تئاتری اهداء کرده اند که بی حیایی در آن موج میزند ؟ و اینکه چرا علیرغم تذکر شورای ارزشیابی فعالیت های هنری ارشاد مبنی بر اصلاح، بدون توجه به این بازبینی اصلاحیات را اعمال نکرده و با همان سیاق قبلی روی صحنه به نمایش درآمده است.

ضمن پوزش از مخاطبینایلام بیداردر زیر بخش های کوتاهی از ابتذال و بی حیایی در  تئاتر "سزار گئو دیابث" به کارگردانی علی شکری که اخیراً حائز رتبه برتر تئاتر استان شده را جهت روشنگری گذاشته ایم تا خود مخاطبین قضاوت کنند.

متأسفانه این تئاتر در حالی به نمایش گذاشته شده که در بخش هایی از آن قبح شکنی هایی از جمله نمایش اختلاط و برخورد فیزیکی مرد و زن ، پوشیدن لباس های نامتعارف و نمایش حرکاتی شنیع که از بیان آن معذوریم شاهد هستیم.

ضمن عذرخواهی از مخاطبین گرامی فیلم این تئاتر موهن به دلیل جریحه دار شدن احساسات مردم انقلابی استان حذف می شود.

لارم به ذکر است هدف پایگاه خبری ایلام بیدار از انتشار این فیلم روشنگری براساس وظیفه رسانه ای و انقلابی خود بوده است.

 

 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب