سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23021
|
01:36 - 1395/07/08
نسخه چاپی

معاون وزیر راه شهرسازی:

راه های استان ایلام نیازمند توجه اساسی است

راه های استان ایلام نیازمند توجه اساسی است
معاون وزیر راه شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: راه های استان ایلام و پایانه پایانه مرزی مهران نیازمند توجه اساسی است.

به گزارشايلام بيدار ، داود کشاورزیان در آیین معارفه و تودیع مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار کرد: کارها و طرح هایی که در حوزه نگهداری راه ها انجام می شود افزون بر اینکه شاخصی است برای ارتقای ملی، به حفظ راه ها بعنوان سرمایه های ملی کمک می کند.

وی افزود: در بخش نگهداری راه ها باید کارهایی مانند خط کشی حریم جاده ها، آسان سازی تردد خودرویی، نصب به موقع تابلو، اصلاح دور برگردان ها و ساخت تقاطع های غیر هم سطح در اولویت قرار دارد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تاکید کرد: مدیران این حوزه در استان ها باید کاری کنند که راه یک راه بخشنده باشد و با تمام توان در بخش نگهداری و ارتقای ایمنی راه ها بکوشند. 
کشاورزیان گفت: اولویت دوم این سازمان فعالیت های حفاظتی جاده ای است که با توجه به محدودیت های اعتباری ملی باید به خوبی از سطح راه های کشور حفاظت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مدیران استانی باید در اجرای طرح های توسعه ای جاده ای بیشترین توجه خود را معطوف به کیفیت کار کنند تا از رهگذر اعتبارهایی که هزینه می شود به بهترین شکل از راه ها حفاظت و امنیت شود.
وی تاکید کرد: باید از محل سرمایه گذارهایی که در حوزه راه می شود شرکت های قوی و کارآمد راه اندازی شود تا ما نیز مانند دیگر کشورها در این حوزه برند سازی کنیم.
کشاورزیان افزود: وقتی کار با سلامت و به بهترین کیفیت انجام شود به هیچ وجه نباید نگران پاسخگویی به نهادهای نظارتی باشند و باید در واگذاری طرح ها عمرانی در حوزه داهداری بهترین پیمانکاران را بکار گیرند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور یادآور شد: استان ایلام با توجه به وجود پایانه مرزی مهران افزون بر این حمل و نقل داخلی در حوزه حمل و نقل بین المللی نیز جایگاه مهم و ویژه ای در کشور دارد.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته به سبب حجم گسترده ترددها برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، راه های استان ایلام به سمت شهر مرزی و پایانه مهران بیشترین تردد را به خود اختصاص داد به گونه ای که در برخی روزها بیش از 250 هزار زائر از این پایانه به کشور عراق گذر کردند.
کشاورزیان خاطر نشان کرد: این در حالیست که امکانات پایانه مرزی مهران روزانه تنها ظرفیت ورود و خروج 20 هزار را دارد و خدماتی که در اربعین حسینی به مسافران ارائه می شود بیش از 10 برابر ظرفیت آن است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از 63 درصد زوار اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب می کنند در حالیکه مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان پذیرای 37 درصد از زائران است که نشان می دهد راه های استان ایلام و پایانه پایانه مرزی مهران نیازمند توجه اساسی است. 
وی گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته به علت تولید انبوه خودروهای شخصی و مسافرت با آنها حمل و نقل عموم روند کاهشی داشته که به همین علت رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزایش کیفیت خدمات دهی در حوزه حمل و نقل و عمومی است. 
کشاوریان یادآور شد: بیش از 2 هزار و 600 شرکت حمل و نقل مسافری کشور دایر و فعال است که بنا داریم این شرکت ها در شبکه سیر هم نام کار کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد