سرویس: اجتماعی
کد خبر: 23003
|
10:48 - 1395/07/07
نسخه چاپی

مسئول راهیان نور بسیج دانش آموزی ایلام خبر داد؛

اعزام بیش از 8 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور

اعزام بیش از 8 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور
مسئول راهیان نور بسیج دانش آموزی ایلام گفت: در سال 95 بیش از 8 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام بیست، "محمد رشید الماسی" مسئول راهیان نوربسیج دانش آموزی استان ایلام در رابطه با راهیان نور دانش آموزی، گفت: راهیان نور دانش آموزی یک کار بزرگ فرهنگی و هدیه شهدا به جوانان و نوجوانان است.

وی دفاع مقدس را تجلی گاه حقانیت نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس برداشتی از عاشورا و تابلویی از کربلاست .

این مسئول با بیان اینکه شهدا جانشان را با بصیرت تقدیم کردند افزود: یکی از بسترهایی که باعث می شود از خودگذشتگی های شهدا را به نسل جوان انتقال داد همین اردوهای راهیان نور است.

الماسی با بیان اینکه در سال 95 بیش از 8 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند بیان کرد:باتوجه به اینکه دانش آموزان در سنینی هستند که تربیت و آموزش در آن‌ها تاثیرگذاری بالایی دارد، حضورشان در مناطقی که مربوط به راهیان نور و دفاع مقدس است نقش تاثیرگذاری در نوع نگاه و تفکر آنان دارد.

وی با بیان اینکه اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی شهرستان ایلام با حضور 300 دانش اموز دختر 10 مهر به مناطق عملیاتی اعزام می شوند گفت: این دانش آموزان در قالب 7 دستگاه اتوبوس از مناطق عملیاتی نقطه ایثار، شرهانی ، فتح المبین و یادمان حضرت امیربه مدت دو روز بازدید خواهند کرد.

مسئول راهیان نور بسیج دانش آموزی ایلام بیان کرد: حضور دانش آموزان در این اردو موجب می‌شود که رفتارها و واقعیات را ببینند و آزادانه در فضای فکری خود تصمیم بگیرند و تفکر کنند.

وی در خصوص آماده سازی فضای مدارس قبل از اعزام کاروان‌ها با هدف زیارت با معرفت، گفت: آماده‌سازی فضا برعهده‌ی مدیر و معلم مدرسه است که معمولا مدیران مدرسه تمامی علاقه‌مند هستند و من نظرم این بود مدرسه‌ای که دانش آموزانش به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند، مدیر و معلمان و حتی خدمتگذار نیز با اینان همراه باشند.

وی با بیان اینکه انجام یک زیارت با معرفت نیاز جامعه است، خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است حرکت فرهنگی راهیان نور تاثیرگذاری‌ش از ساعت‌ها، روزها و بلکه ماه‌ها تدریس و انجام کار پرورشی در مدرسه بیشتر است.

انتهای پیام/ی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد