سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22472
|
13:34 - 1395/06/06
نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

100 گروه خودیار بهریستی در ایلام تشکیل می شود

100 گروه خودیار بهریستی در ایلام تشکیل می شود
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 100 گروه خودیار بهریستی در ایلام تشکیل می شود.

به گزارشايلام بيدار، حبیب الله مسعودی فرید، در آیین جشن اختتامیه طرح تامین مالی خرد با بانکداری پیوندی در استان ایلام اظهار کرد: این گروه ها تاکنون 230 میلیارد ریال تسهیلات در قالب بانکداری پیوندی و تامین مالی خرد دریافت کرده اند.

وی افزود: این طرح که عاملی برای اشتغالزایی اعضا است، زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و سازمان بهزیستی هم با کمک موسسه بین المللی تاک بعنوان مسئول تسهیل گری و پرداخت تسهیلات نیز از سوی بانک کشاورزی انجام می شود.
مسعودی فرید با بیان اینکه عمده جامعه هدف گروه های این طرح را روستاییان و زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند، یادآور شد: در حال تدوین سیاست نامه مشخصی در قالب اقدام و عمل برای این گروه ها هستیم که برای تایید از سوی مقام معظم رهبری به ایشان عرضه می شود.
وی تاکید کرد: کاهش فقر و فقرزدایی یکی از اهداف و دستاوردهای طرح تامین مالی خرد در کشور است و برای سال جاری هم تشکیل 100 گروه خودیار در استان ایلام و 150 گروه در استان کردستان در دستور کار است و تسهیلات آن هم تامین شده است.
معاون مالی موسسه بین المللی مالی خرد (تاک) نیز در این آیین گفت: طرح مالی خرد موجب استقلال اقتصادی قشر فقیر و نیازمند جامعه همراه با رعایت کرامت و عزت نفس آنها می شود.
جسیم مصطفوی افزود: هدف اصلی این طرح کاهش آسیب های اجتماعی و فقرزدایی در کشور به ویژه جامعه روستاییان و زنان سرپرست خانوار است.

ایرنا

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب