سرویس: سیاسی
کد خبر: 21883
|
12:16 - 1395/05/04
نسخه چاپی

سه پرده از دولت و قاچاق و بیکاری!

سه پرده از دولت و قاچاق و بیکاری!
این همه که از زبان دولتمردان در وجود کالاهای قاچاق بیرون می‌آید اما‌ با عکس‌العملی شدید مواجه نمی‌شود.

به گزارشايلام بيدار، روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت از کم‌کاری دولت در مقابله با قاچاق کالا انتقاد کرده است: همین چند وقت پیش بود که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از واردات کالاهای قاچاق به صورت کوله‌بری و البته بسیار گسترده در مرزهای کشور خبر داد و حتی اعلام کرد که از این کوله‌بران فیلم گرفته و در هیات دولت هم ارائه داده است اما از آن روز به بعد، حداقل هیچ اتفاقی در حوزه مبارزه با واردات کالاهای قاچاق کوله‌بری صورت نگرفته و او هم همچنان از واردات کالاها به صورت قاچاق، گلایه‌مند است.

حتی دو، سه هفته پیش هم، مناطق آزاد را متهم به واردات کالاهای قاچاق به سرزمین اصلی کرد و گفت: این مناطق کارکرد خود را از دست داده و کانتینر- کانتینر کالاها به صورت همراه مسافر یا قاچاق سازمان یافته وارد کشور می‌شود.روز گذشته هم که مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران خبر از کشف بزرگ‌ترین محموله واردات کالاهای قاچاق به کشور داد.

این همه که از زبان دولتمردان در وجود کالاهای قاچاق بیرون می‌آید اما‌ با عکس‌العملی شدید مواجه نمی‌شود و حتی خود نعمت‌زاده هم، هیچگاه جزییات شیوه رسیدگی یا عکس‌العمل رییس‌جمهور و اعضای کابینه را نسبت به واردات کالاهای قاچاق به صورت کوله‌بری در جلسه هیات دولت را بازگو نکرده است.اما به هرحال، واقعیت همه چیز را نشان می‌دهد و هیچ ماهی هم پشت ابر نمی‌ماند. 

اما اکنون همین کالاهای قاچاقی که همه از دست آنها می‌نالند، تولید را به زانو درآورده و با ورود بدون ضابطه و ارزان قیمت خود، نه تنها مشتریان را در خرید اغوا می‌کنند، بلکه تولیدکنندگان را نیز با مشکلاتی بی‌شمار از جمله ورشکستگی و تعطیلی مواجه کرده‌اند. اما این تمام داستان کالاهای قاچاق و واردات بی‌رویه آنها به کشور نیست.اکنون سایت‌های اینترنتی به راحتی آب خوردن، نسبت به فروش کالاهای قاچاق اقدام می‌کنند و هر آنچه را که مشتری بخواهد‌ به راحتی در اختیارش قرار می‌دهند.

حتی به دلیل اینکه دولت یازدهم، واردات کالاهای لوکس به کشور را با ارز متقاضی و پرداخت دو برابر سود و عوارض گمرکی محدوده کرده است، اما هستند کالاهایی که نه تنها سود و عوارض گمرکی را نمی‌پردازند، بلکه اگر واردات‌شان به کشور هم با هزینه‌های بسیار مواجه باشد، کوتاه‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و آن هم، واردات به صورت قاچاق است.

کافی است سری به فروشگاه‌های اینترنتی فروش کالاهای خارجی از مواد غذایی و خوراکی و آشامیدنی گرفته تا برندهای معروف پوشاک و آدامس و کیف و کفش بزنید و مشاهده کنید که آنها حاضرند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کالای خارجی را که وارداتش به صورت رسمی با مشکلات زیادی مواجه است‌ به دست متقاضی برسانند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد