سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20667
|
08:21 - 1395/03/08
نسخه چاپی

گرانی اجاره بها مشکلی که حل شدنی نیست؛

سایه رکود وضعیت مسکن در چرداول

سایه رکود وضعیت مسکن در چرداول
بازار مسکن در همه نقاط کشور با رکود مواجه است وشهرستان چرداول از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، بازار مسکن، مدتی است که در رکود به سر برد و چند ماهی هم در انتظار اجرایی شدن برجام ماند،برجامی که با اجرایی شدنش باز هم تفاوتی در وضعیت اقتصادی کشور به خصوص بازار مسکن حاصل نشد تا پیش بینی بعضی ها که معتقد بودند، تحریم‌ها کمترین اثر را بر بازار مسکن گذاشته است به حقیقت نزدیکتر شود.

براساس بررسیهای به عمل آمده به نظر می رسد بازار مسکن در همه نقاط کشور با رکود مواجه است وشهرستان چرداول از این قاعده مستثنی نیست ودر این شهرستان علاوه بر رکود،گرانی اجاره بهاءنیز یکی دیگر از مشکلات است.

مسكن دردي  است که هنوز درمان مناسبی براي آن يافت نشده است و روز به روز به دغدغه تعداد بيشتري از مردم شهرستان چرداول تبديل مي شود. 

قیمت های بالا و تورم و رکودی که در بازار است به مسکن سرایت کرده است و مردم  این شهرستان به خاطر بالا بودن قیمت ها نمی توانند نه ملکی بخرند و نه ملکی بفروشند چون مشتری وجود ندارد.

هم اکنون بازار مسکن در شهرستان چرداول هنوز هم کساد است و مشاوران املاک در حسرت دیدن مشتری چشم به در دوخته‌اند.

هزینه هاي بالا و گران بودن مسکن دلیل رکود است بنابراین نیازمند تولید مسکن براي کاهش قیمت ها هستیم و اگر به این دو مسئله بپردازیم، مسئله خروج از رکود در حوزه مسکن انجام می شود. 

دولت راهکارهایی را برای خروج از رکود یا حداقل ایجاد رونق در بازارهای مسکن و اجاره انجام داده است منتهی کارهای انجام داده اولا تدریجی بود و ثانیا  همه این راهکارها یک حالت مُسّکن بسیار ضعیفی بود و طبعا نتوانست این رکود طولانی مدت و عمیق در  بازار مسکن را خارج کند.

در تجزیه و تحلیل چشم‌انداز بازار مسکن، عواملی همچون نامعلوم بودن نوسانات قیمت بعد ازبرجام و نگرانی خریدار و فروشنده از ضرر احتمالی در نتیجه انجام معامله از یک سو و انتظار برای آغاز به اعطای تسهیلات مسکن از سوی دیگر به رکود هر چه بیشتر این بازار دامن زده است. 

اما اقساط این وام ها باید به گونه ای متناسب با درآمدهای جامعه مخصوصا دهک های ضعیف و متوسط باشد تا امکان بازپرداخت آن فراهم شود. 

 دولت بایستی با مدیریت و برنامه ریزی صحیح به کمک متقاضیانی که روز به روز تعدادشان افزایش می یابد، بشتابد. 

مدیران استان ایلام ومسئولان امر درشهرستان چرداول نیز باید به فکر راه حلی برای حل این مشکل باشند تا متقاضیان مسکن که تعدادشان کم نیست بتوانند صاحب مسکن شوند واین مشکل که یکی از هزاران دغدغه جوانان برای ازدواج است نیز حل شود.

انتهای پیام /س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد