سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20662
|
19:49 - 1395/03/07
نسخه چاپی

خطیب جمعه ایلام:

سه سال از عمر دولت در وزارت خارجه و برجام خلاصه شد/با برگزار کنندگان کنسرت های مختلط در استان برخورد خواهم کرد

سه سال از عمر دولت در وزارت خارجه و برجام خلاصه شد/با برگزار کنندگان کنسرت های مختلط در استان برخورد خواهم کرد
خطیب جمعه ایلام گفت: وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید نمی توانند پاسخ یاوه گویی های وزیر خارجه بدریخت آمریکا را بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،"حجت الاسلام و المسلمین لطفی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در خطبه های نماز جمعه امروز شهر ایلام گفت: ره آورد سه سال تنش زدایی با غرب به ویژه آمریکا برای جلب اعتماد کاخ سفید آن هم با امتیازهای دور از انتظار و تضعیف توانمندی های هسته ای راهبرد اصلی و شعار دولت تدبیر و امید بود.

لطفی اظهار کرد: در این سه سال تمام دولت خلاصه شد در وزارت خارجه و وزارت خارجه هم خلاصه شد در مسئله هسته ای که متاسفانه هیچکدام ره به جایی نبردند.
وی افزود: اصولا مسئله اصلی و زیر بنای تفکر دولت، توافق هسته ای بود و بر اساس این تفکر و نگرش دولت، دست به هرکاری زد تا به اهداف خود برسد؛ لذا در همین موضوع هسته ای طبق گزارش رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی، دولت تدبیر و امید بیش از آنچه متعهد بود و حتی زودتر از زمانی که مقرر شده بود به تعهداتش عمل کرد و حتی با ارسال پیامهای غیر مستقیم به آمریکا فهماند حاضر است در حوزه های دیگری هم همکاری کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام عنوان کرد: طیفی از نزدیکان به دولت تدبیر و امید بزک کردن چهره کریه آمریکا را جزء وظایف ذاتی خود تعریف کرده بودند در حالی که این دغدغه ها و نشست و برخاست و رفت و آمد هیئت های اقتصادی و سیاسی تا این لحظه هیچ دست آورد اقتصادی برای کشور نداشته است و علاوه بر این آمریکا اموال ایران را در خود آمریکا و سایر کشورهای اروپایی غارت می کنند.
خطیب جمعه ایلام تصریح کرد: اوضاع اقتصادی دولت تدبیر و امید نه تنها با برجام به جایی نرسید بلکه با فاش شدن برخی از فیش های مدیران دولتی و دریافت حقوق های نجومی نمونه دیگری از غارت اموال عمومی و بیت المال را به نمایش گذاشتند.
وی خاطر نشان کرد: نتیجه اعتماد به شیطان بزرگ، تاثیرپذیری در عرصه های فرهنگی سیاسی و امنیتی با این روند اعتماد سازی دولت دور از انتظار نیست و هدف آمریکا از برجام های یک، دو و سه، درهم شکستن مقاومت ملت ایران و وادار نمودن مردم به تسلیم در برابر خواسته های نا به حق و ظالمانه خود است.
لطفی ابراز کرد: متاسفانه وزارت امور خارجه منفعل ترین وزارت خانه دولت است و توان پاسخگویی در برابر بی ادبی های وزیر خارجه و بد ریخت  آمریکا را ندارد.
لطفی گفت: اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا خطاب به دیپلمات های آمریکا در وین مبنی بر اینکه «ماجرای مذاکرات هسته ای را برای نوه هایتان تعریف کنید و بگوئید که چطور وزیر خارجه ایران را با قدرت وادار به تسلیم کردم» در نوع خود اوج گستاخی است؛ اما متاسفانه وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید نمی توانند پاسخ این یاوه گویی ها را بدهند.
وی عنوان کرد: اگر اظهارات وزیر خارجه آمریکا دروغ یا خلاف واقعیت است چرا وزارت خارجه ایران سکوت اختیار کرده است؟ چرا باید صدها بار شکست آمریکا در عرصه های مختلف از واقعه طبس و جنگه تحمیلی 8 ساله و گریه تفنگداران آمریکایی بعد از دستگیری توسط نیروی دریایی سپاه را به این گستاخان یادآوری نمی کنید؟
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه به موضوع شعار سال پرداخت و گفت: بعد از ناکارآمدی و عدم موفقیت توافق هسته ای و اجرای برجام در بهبود وضع معیشتی و رونق اقتصادی، آیا راهی غیر از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش روی دولتمردان باقی مانده است؟
لطفی با طرح سوالی عنوان کرد: چرا برخی از مسئولان ارشد دولتی بعد از این همه کارشکنی و بد عهدی آمریکا نسبت به برجام و مذاکرات و توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها و برقراری روابط اقتصادی پافشاری می کنند؟
وی افزود: متاسفانه دولتمردان شکست در برابر طرف های غربی را به عنوان بزرگترین پیروزی و آفتاب تابان القاء می کنند.
خطیب جمعه ایلام خاطر نشان کرد: به اذعان همه کارشناسان اقتصادی و دلسوزان تنها عامل برون رفت از مشکلات اقتصادی و دور زدن تحریم های دشمن و بهبود وضعیت معیشتی مردم، اجرای سیاست های اقتصاد مقاوتی آن هم با مدیریت جهادی می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با یادآوری نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) و میزبانی مردم استان اشاره و گفت: در این 2 سال حدود 2 میلیون زائر، مرز بین المللی مهران را برای تردد و سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده اند اما متاسفانه نسبت به احداث زیر ساخت ها به ویژه راه، اقدام چشم گیری صورت نگرفته و مسئولین به قول و وعده های خود  عمل نکرده اند.
لطفی ابراز کرد: بار سنگین پذیرائی از میلیونها زائر بر دوش مسئولین و مردم استان است و گرچه مردم و مسئولین استان علی رغم همه کمبودها و امکانات لازم عالیرتین جلوه های مهمان نوازی و پذیرائی را به نمایش گذاشتند اما بسیاری از مشکلات هنوز پا برجاست.
وی با تقدیر از کسانی که به تکمیل پروژه تفرحی چغاسبز کمک کرده اند عنوان کرد: با مساعدت همه دستگاها و تامین اعتبارات لازم بهتر است در ساخت این پروژه تسریع شود چرا که منطقه چغاسبز مکان بسیار مناسبی برای تفریح مردم در اوقات فراغت و در فصل تابستان و تعطیلات مدارس است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در تذکری به برگزار کنندگان کنسرت های موسیقی در استان اظهار کرد: با موسیقی مخالف نیستیم ولی با کسانی که بخواهند بدون در نظر گرفتن ضوابط شرعی و با برگزاری موسیقی های مختلط و مشکل دار زمینه رقص و پایکوبی پسران و دختران را فراهم کنند برخورد خواهم کرد.
خطیب جمعه ایلام گفت: قرار نیست افرادی را که جاهای دیگر به آنها اجازه نمی دهند ما به آنها اجازه بدهیم و در این موضوع ابتدا به تذکر بسنده می کنم ولی اگر این موارد تکرار شود به عنوان مسئول امر به معروف و نهی از منکر استان با برگزار کنندگان این موارد برخورد خواهم کرد.
لطفی همچنین به ورودی های غربی و شرقی ایلام اشاره و افزود: متاسفانه ورودی های ایلام که محل تردد زائران اربعین است مملو از زباله و نخاله شده و این موضوع بسیار آزار دهنده است که از مسولین مربوطه می خواهم که هر چه سریعتر نسبت به این امر اهتمام داشته و نسبت به رفع این معضل اقدام نمایند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد