سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20641
|
07:39 - 1395/03/06
نسخه چاپی

گزارش/

مسئولان به فکر کشاورزان باشند/ مشکلات کشاورزان همچنان پابرجاست

مسئولان به فکر کشاورزان باشند/ مشکلات کشاورزان همچنان پابرجاست
کشاورزان شهرستان چرداول خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستان واستان برای رفع مشکلاتشان شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، مشکلات و رفع نیازهای کشاورزان با نشستن پشت میز و مقابل باد کولر حل شدنی نیست.

جمعی از کشاورزان شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار ما خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستان واستان برای حل مشکلاتشان شدند.

"میر حسین پور علی محمدی "کشاورز چرداولی به خبرنگار ما گفت:مسئولان شهرستان به خصوص جهاد کشاورزی می تواند به ما با اجرای کلاسهای آموزشی کشاورزی در بحث کاشت،داشت،برداشت کمک کند.

"روضان کمری" دیگر کشاورز چرداولی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:ما کشاورزان نیازمند کمک مسئولان هستیم وما در بحث کشاورزی مشکلاتی داریم که نیازمند کمک هستیم.

"صادق جعفربیگی" که یک جوان کشاورز است از دغدغه هایش گفت وافزود:کود وسم کشاورزی به زور وبعد از مراجعات فراوان به دست کشاورز می رسد وبعد از این همه سختی باید این اقلام کشاورزی را باقیمتی گرانتر تهیه کنیم.

"علی عباس کریمی پور"دیگر کشاورز چرداولی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل نامیده شده مسئولان باید به کشاورزان توجه کنندزیرا یکی از راههای تحقق شعار سال توجه به کشاورزی است.

"صید میران پرویزی"از مشکلاتش گفت وافزود:چند سالی است که کشاورزهستم وبه همین خاطر که از این راه توانستم نان حلالی برای خانواده ام تهیه کنم خوشحالم وخدارا شاکرم اما کشاورزی در شهرستان چرداول با مشکلاتی مواجه هست که نیازمند کمک مسئولین ودست اندرکاران هستیم.

"عبادالله کریمی پور"به خبرنگار ما گفت:اقلام کشاورزی شامل کود وسم به سختی به دست کشاورزان می رسد ودر بعضی از مواقع این اقلام در زمان مناسب در شهرستان توزیع نمی شود.

"رضا ویسی"در گفتگو با خبرنگار ما گفت:دلالی ووجود دلالان  وخرید ارزان محصولات یکی از ضعفهای موجود در کشاورزی است و اگر مکانی برای خرید محصولات کشاورزی باشد یقینادست این دلالان از بازار محصولات کشاورزی کوتاه شده وکشاورزان هم به راحتی به کار خود مشغول خواهند بود ودغدغه فروش محصول را ندارند.

"سردار باقریان" دیگر کشاورز چرداولی گفت:مسئولان باید به فکر کشاورزان باشند وحداقل سالی یک بار به کشاورزان سر بزنند واز مشکلات آنها آگاه باشند.

"شیرخان قبادی"گفت:کسی به درد کشاورزان رسیدگی نمی کندو همه این حرفها بارها زده شده است اما هیچکسی به آنها اعتنائی نکرده است.

"صحبت پاکنژاد"دیگر کشاورز چرداولی به خبرنگار ما گفت:اگر مسئولان یک روز به جای کشاورز کار کنند خواهند فهمید ماچه سختیهائی می کشیم وبه فکر راه حلی خواهند افتاد .

"باقری پور"گفت:مسئولان امر کشاورزان را دریابند چون وضعیت کشاورزان هر سال بدتر از سال گذشته است وکشاورزان مجبور هستند به کشاورزی مشغول باشند چون اگر این کشاورزی اندک هم نباشد مردم شغلی ندارند.

"فیض الله صادقیان" گفت: ما کشاورزان تمام داراییمان را در کار کشاورزی هزینه کرده‌ایم و کاری بجز کشاورزی نداریم ولی وقتی می‌بینیم کود وسم کشاورزی روز به روز گران‌تر می‌شوند، کار برای ما سخت‌تر می‌شود.

"جبار ولی نژاد"به خبر نگار ما گفت:در فصل برداشت محصول چون خرید تضمینی وجود ندارد فروش این محصول به تاخیر میافتد و چون کشاورز از زمین ماندن محصولش نگران می شود که مبادا آسیب ببیند مجبور میشود که آن را با قیمتی نامعقول به دلال بفروشد.

امیدواریم که مسولان امر در شهرستان واستان ایلام برای این مشکلات کشاورزان راه حلی پیدا کنند تا کشاورزان که به سختی در زمینهای کشاورزی کار می کنندناامید نباشند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد