سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20615
|
07:32 - 1395/03/05
نسخه چاپی

با افزایش 20 درصدی تولید/

35 هزار تن گندم از مزارع دره شهر برداشت می شود

35 هزار تن گندم از مزارع دره شهر برداشت می شود
مدیر جهادکشاورزی دره شهر گفت: 35 هزار تن گندم استاندارد از مزارع این شهرستان تولید و برداشت می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، "علی غلامی"، مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: امسال ده هزار و 500 هکتار از مزارع حاصلخیز کشاورزی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 85 دستگاه کمباین کار برداشت این محصول را برعهده دارند، اظهارکرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 35 هزار تن گندم استاندارد با ارزش اقتصادی448 میلیارد ریال از مزارع زیر کشت تولید و برداشت شود.

غلامی ارقام کشت شده را چمران، یاوارووس، زاگرس، سورا و کریم عنوان کرد و افزود: هم اکنون شش مرکز خرید گندم نان، دوروم و بذری در سطح شهرستان کار خرید این محصول را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خرید مازاد بر نیاز کشاورزان فراهم شده وپیش بینی می شود 30 هزارتن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید گردد.

غلامی یادآور شد: شرایط آب و هوایی مناسب، بارندگی های مطلوب، آموزش های ترویجی، استفاده از دستگاههای مکانیزه کارنده، تهیه نهاده های کشاورزی مانند سم وبذر اصلاح شده باعث افزایش 20 درصدی عملکرد تولید محصول گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار بهره بردار و کشاورز در زمینه کاشت و برداشت این محصول در شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان دره شهر بعد ازدهلران و چرداول سومین تولید کننده گندم در سطح استان است.

 

پایان پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد