سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20613
|
07:18 - 1395/03/05
نسخه چاپی

قصه ای که سر دراز دارد؛

حکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی است

حکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی است
کنارگذر دهلران که کمتر از 3 سال احداث شده بود دوباره به وسط شهر بازگشت.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، اجرای طرح های عمرانی مانند کنار گذر برای توسعه شهری و حل مشکلات ترافیکی امری ضروری است. اما مسئله ای که در این میان دارای اهمیت بوده این است که در هنگام اجرای چنین طرح هایی باید شرایط لازم برای امنیت شهروندانی که از این مناطق عبور می کنند فراهم شود.

 
پروژه کنار گذر دهلران با انتظاری 5 ساله در 21 بهمن سال 92 با حضور محمد رضا مروارید -استاندار ایلام- افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
حکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی است
 
این پروژه در ابتدای کارخود، برای تکمیل شدن، با کندی پیش می رفت اما برای اینکه جز پروژه هایی قرار گیرد که در دهه فجر افتتاح شود؛ دقت فدای سرعت شد و این تسریع عجولانه باعث شد؛ تا تنها پس از چند روز از افتتاح این پروژه، حوادث تلخی در خروجی و ورودی کنارگذر دهلران رخ دهد.
 
پایگاه تحلیلی خبری نسیم دهلران در تاریخ 29 بهمن سال 92 مطلبی تحت عنوان "دقت فدای سرعت/ افتتاح کنارگذر ناتمام به قیمت جان مردم تمام شد" انتشار داد، تا تلنگری باشد برای مسئولان که در اتمام پروژه ها دقت را فدای سرعت نکنند و کمی مهندسی تر به این قضیه بنگرند.
 
حکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی است
 
متأسفانه مسئولان وقت آن زمان، بدون توجه به جان مردم، این پروژه را که روبان قرمز آن قیچی شده بود، رها نمودند و هرگز در ذهنشان خطور نمی کرد که روزی ممکن است دهلران همچون 10 آبان سال 61 که در عملیات محرم، به علت سیل، رودخانه دویرج طغیان نمود، باز سیل دهلران را تهدید نماید.
 
سیل اخیر که در فروردین ماه سال جاری، اتفاق افتاد با وجود اینکه جاده های به جامانده از دفاع مقدس را خراب نکرد، ولی پروژه کنارگذر دهلران را که تنها کمتر از 3 سال از احداث آن می گذشت، چون کف روی آب، با خود برد و پل های این پروژه که در مسیرش بودند را یکی پس از دیگری تخریب نمود.
 
حکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی استحکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی است
 
 
 
حال که سیل اخیر، پروژه کنار گذر دهلران و 50 میلیارد ریال اعتبار مصرف شده آن را با خود برده است، آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان هرچه سریع تر این مسیر را درست نمایند تا آسایش به شهر دهلران باز گردد.
 
درست شدن مسیر کنار گذر دهلران سبب کاهش آلودگی زیست محیطی، جلوگیری از ترافیک و تخریب زیرساخت های جاده ای و همچنین ورود کامیون ها -که این سال ها بسیار زیاد شده اند- به داخل شهر می شود.
 
بر اساس این گزارش، مهدی نظری -یکی از شهروندان دهلرانی- در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متأسفانه روند زندگی در دهلران به 3 یا 4 سال پیش برگشته است.
 
وی افزود: ما دیگر مثل گذشته نمی توانیم  دغدغه ی فرزندانمان را که به خیابان رفته اند را نداشته باشیم، چراکه با هجوم ماشین های سنگین به داخل شهر، جان فرزندانمان را در خطر می بینیم.
 
این شهروند با اشاره به اینکه ما در سال های دور، خاطرات تلخی از ورود ماشین های سنگین در شهر داریم، ادامه داد: در گذشته بسیاری از همشهریان ما به دلیل برخورد با این ماشین ها جان خود را در سطح شهراز دست داده اند.
 
ملک میرزایی، دیگر شهروند دهلرانی بیان نمود: شهرداری توان ترمیم جاده های دهلران را در روزهای معمولی ندارد، حال چه برسد با ورود ماشین های سنگین و نابود شدن زیرساخت ها!
 
وی عنوان کرد: با ماشینی شدن زندگی مردم، مسئولان باید فضای شهر را به گونه ای آذین بندی نمایند تا در زمانی که مردم برای دوری از استرس و ایجاد آرامش در سطح شهر چرخ می زنند احساس آرامش کنند ولی متأسفانه چرخ زدن در سطح شهر دهلران به دلیل وجود تریلرهای فراوان، کمبود فضای سبز و وجود چاله های عمیق، علاوه بر اینکه آرامش نمی دهد بلکه با اعصاب آدم نیز بازی می کند.
 
حال با توجه به نام گذاری سال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" می طلبد تا مسئولان شهرستان و استان برای حل این مشکل عظیم که مردم را به نارضایتی و نا امیدی کشانده است، اقدامی عمل  انجام دهند و سعی کنند چون یک ماه گذشته که حتی حاضر به سخنوری در این خصوص و پاسخگویی به مردم نیز نبوده اند، دوری جسته و به میان مردم آیند تا آنها را از روند کارهایی که قرار است از این پس صورت گیرد مطلع نمایند.
 
لازم به ذکر است که مدت زمان زیادی به اربعین حسینی نمانده و قرار بود هر سال میزبانی ما برای زائران بهتر و بهتر باشد ولی فعلا معکوس شده است و اگر مسئولان نجنبند ممکن است که دهلران در آن روزها قفل شود و هیچ کلیدی نتواند که آن را باز نماید.
 
ترمیم این پروژه آزمونی است برای مسئولان تا مردم بدانند که آیا به راستی آن ها اهل اقدام و عمل هستند یا خیر؟...
 
حکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی استحکایت کنارگذر دهلران همچنان باقی است
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد