سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20175
|
01:15 - 1395/02/15
نسخه چاپی

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام:

استیضاح شهردار شایعه است

استیضاح شهردار شایعه است
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: استیضاح شهردار شایعه است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، "حجت حسن زاده" رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی و اجتماعی شهروندان است و از مواردی بود که به حمد اله احیا شد.

حسن زاده اظهار کرد: در این چند سال آنچه بیشتر به چشم می آید کمبود اعتبارات برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان است که متاسفانه شهر ایلام فاقد در آمدهای پایه است و به خصوص  با وجود حادثه سیل در سال گذشته، جهت بازسازی استاندارد و مهندسی سیل بندها از ارغوان تا مهدی آباد  برآورد 600 میلیارد تومان کرده ایم که فقط اخیرا 2 میلیارد تومان جهت بهسازی این سیل بندهای آسیب دیده تخصیص داده شده است.
وی افزود: کل بودجه شهرداری در سال 95 مبلغ 60 میلیارد تومان است که تقریبا 28 میلیارد و800 میلیون تومان از این مبلغ بودجه عمرانی است جهت پوشش دیوارسیل بندهای میدان میلاد، مصلی، پیچ آشوری و ... از همین بودجه سایر هزینه ها از جمله حقوق پرسنل و کارگران نیز پرداخت خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام عنوان کرد از جمله مواردی که در بودجه امسال به آن پرداخته خواهد شد احداث سیل بندها و البته بازسازی برخی از سیل بندهایی است که در سیل سال گذشته دچار خسارت شدند.
حسن زاده تاکید کرد: یکی از آرزوهای دیرینه مردم تعریض خیابان آیت الله حیدری ایلامی و میدان شهدا تا چهار راه رسالت بود که خوشبختانه این امر انجام شد و باعث خرسندی شهروندان عزیز ایلامی شد که خرسندی و خوشحالی مردم بدون شک خوشحالی خدمتگذاران خود در شهرداری و شورای شهر را در پی خواهد داشت و باعث افزایش روحیه آنان در خدمات دهی خواهد شد.
حسن زاده تصریح کرد: در بحث روان شدن ترافیک بسیاری از مردم با دوطرفه کردن خیابان 24 متری ولیعصر (عج) و خیابان اشرفی اصفهانی موافق بوده و از این اقدام شهرداری ابراز رضایت داشته اند.
وی به بهسازی وضعیت پارک قدیمی و جنگلی تپه شاهد اشاره وافزود: در بودجه امسال مبلغ 800 میلیون تومان جهت بهسازی و ساماندهی این پارک تاریخی برای  ساخت آلاچیق، روشنایی، احداث رستوران و فست فود و ... در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اظهار کرد: ساخت پارک های محله ای، کار ترمیم و بهسازی آسفالت بسیاری از خیابان ها و کوچه ها و سنگ فرش آنان از سال گذشته آغاز شده که با استقبال مردم از خدمتگذاران خود در شهرداری و شورای شهر همراه بوده است.
حسن زاده گفت: در بودجه سال 95 جهت آسفالت خیابان های شهر ایلام  مبلغ 7میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص داده شده و احداث سه پله برقی در محله های بلوار فارابی (حد فاصل میدان میلاد تا ابتدای خیابان فارابی)، پنج راه جهاد و بیمارستان امام (ره) از خرداد ماه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: اصلاح هندسی میادین دفاع مقدس، گلها، امام خمینی (ره)، چالیمار و ژیان و ... نیز از مواردی است که در بودجه امسال به آن توجه شده است.
حسن زاده به نبود فضای سبز در مرکز شهر ایلام اشاره و خاطر نشان کرد: بافت شهر ایلام قدیمی است و سرانه فضای سبز در داخل شهر جهت استفاده مردم پایین تر از میزان استاندارد شهری است به همین دلیل در بودجه امسال پیش بینی شده است که ساختمان میراث فرهنگی واقع در خیابان تختی تخریب شده و فضای این مکان به همراه اماکن نزدیک آن در خیابان تختی به فضای سبز تبدیل شود.
وی کمبود فضا در آرامستان بهشت رضا را از مشکلات دیگر شهر ایلام دانست و عنوان کرد: جهت خرید زمین در وادی بهشت رضا مبلغ 500 میلیون تومان پیش بینی شده است.
حسن زاده افزود: مبلغ 450 میلیون تومان جهت تکمیل فرهنگسرای ارغوان که چند سال است به حالت نیمه تمام رها شده، تخصیص داده شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام عنوان کرد: در بحث عوارض سال 95 برخلاف سالهای گذشته که معمولا در مرداد و شهریور تصویب می شد و مردم متضرر این قضیه می شدند، امسال برای اولین بار در فروردین ماه عوارض را تایید و به شهرداری و تمام واحد ها ابلاغ کرده ایم و مبلغ آن رانیز کاهش داده ایم؛ البته لازم به ذکر است که عوارض در سال های گذشته  در مرداد و شهریور ماه به تصویب می رسید.
حسن زاده در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: ساخت و ساز های غیر مجاز شهر ایلام در حال رشد بوده و اقدامات لازم در این خصوص صورت نگرفته که شهردار ایلام باید با همکاری دستگاه قضایی به شدت با این موارد برخورد کند.
وی همچنین به بدهی ادارات شهر ایلام به شهرداری اشاره و افزود: متاسفانه مطالبات شهرداری از ادارات حدود مبلغ 30 الی 35 میلیارد تومان است که تا کنون  اقدام به خصوصی از سوی شهرداری در این مورد صورت نگرفته و علاوه بر آن برخی ادارات پا را فراتر گذاشته و در حال ساخت و ساز های غیر مجاز هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام تصریح کرد: برخی از ادارات به ساخت و سازهای بیش از ده هزار متربع اقدام نموده و هنوز یک ریال متر هم برای پروانه کار نپرداخته اند و البته بدون مجوز شهرداری به این ساخت و سازها اقدام کرده اند و یک ریال هم جریمه نداده اند.
حسن زاده در پاسخ به سوالی در خصوص میزان رضایت از اقدامات شهردار ایلام گفت: به حمداله اقدامات بسیار خوبی از سوی شهردار ایلام  در شهر صورت گرفته اما ما نماینده مردم هستیم و با کسی عهد اخوت نبسته ایم و باید مطالبات به حق را از شهرداری پیگیری نماییم که از آن جمله همین مواردی بود که عرض شد و شهردار باید با ساخت و سازهای غیر مجاز چه از سوی ادارات و چه از سوی مردم برخورد نماید و همچنین شهردار باید بر مجموعه بزرگ زیر دست خود نظارت و بازرسی بیشتری اعمال نماید تا تخلفات و مشکلات شهرداری کمتر شود و میزان رضایت مردم هم بیشتر شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در ادامه با گلایه از سازمان نظام مهندسی استان گفت: همه مردم در خصوص املاک و ساخت و سازهای شهری، توپ را به زمین شهرداری و شورای شهر انداخته و همه مطالبات خود را از  ما مطالبه می کنند در حالی که در بحث نظام مهندسی یکی از مشکلات ما این است که پول هایی که توسط نظام مهندسی از مالک دریافت می شود اولا ابتدا به ساکن دریافت می کند در صورتی که باید بر اساس تقسیط یا در زمان پایان کار این مبالغ را دریافت کند که این مسئله باعث می شود نظارتی که ما از یک مهندس ناظر انتظار داریم صورت نگیرد و بحث دیگرهزینه های سرسام آوری است که نظام مهندسی از مالک دریافت می کند، مثلا نظام مهندسی ایلام را با کلانشهرها مقایسه می کند و به ازای هر متر مربع مبلغ 25 هزار تومان دریافت می کند که البته این مبلغ امسال به 47 هزار تومان افزایش یافته و در این چند روز بسیاری از مردم به شورای شهر هجوم آورده و خواستار حل این مشکل شده اند.
وی افزود: براساس بررسی کارشناسان همین موضوع علت اصلی بسیاری از ساخت وساز های غیر مجاز می باشد.
حسن زاده تاکید کرد: طی جلسات متعدد هم خدمت آقای چمران به عنوان رئیس شوراهای کشور و هم خدمت استاندار این مشکلات را مطرح کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده ایم.
وی تصریح کرد: مشکل بعدی بحث با تامین اجتماعی است؛ به فرض اگر بر اساس آنالیز ما  مبلغی که تامین اجتماعی بابت بیمه ها از مالک باید  دریافت کند 100 میلیون باشد و مثلا به مناسبت دهه فجر 35 درصد تخفیف شامل حال مالک شود در این صورت مبلغ پرداختی 65 میلیون تومان می شود اما تامین اجتماعی این را قبول ندارد و مبلغ را بر اساس آنالیز از صد درصد حساب می کند که باید به عنوان مثال عرض کنم، فردی شکایت کرده که فردی از بالای ساختمان من پایین افتاده و وقتی به تامین اجتماعی مراجعه کرده ام، عنوان کرده اند که کارگر باید کلاه ایمنی یا ساختمان باید نرده و  ... می داشته است  که این مساله متاسفانه در ایلام ودر اکثر نقاط دیگر رعایت نمی شود یعنی با توجه به این نکته تامین اجتماعی عملا در ازای پولی که دریافت می کند در صورت بروز مشکل، مبلغی پرداخت نمی کند.
وی در خصوص سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار گفت: بر اساس ماده 73 قانون شوراها می توان هر چند وقت یکبار از شهردار سوال کرد و اینکار هیچ گونه منع قانونی ندارد و در اصل کمک به شهردار و مجموعه شهرداری است.
حسن زاده خاطر نشان کرد: در بحث شفاف سازی اقدامات شهرداری، ما برای اولین بار دو نفر حسابرس معتمد انتخاب کرده ایم که اخیرا به سازمان پارک ها و فضای سبز رفته و بازرسی لازم را انجام داده اند که البته این بازرسین گزارش خود را به صورت مستند تحویل صحن علنی شورا و با حضور 11 عضو داده اند که در حال بحث و بررسی این موضوع می باشیم و در صورت تشخیص نیاز به کارشناسی بیشتر از طریق مراجع قضایی اقدام می کنیم.
وی در خصوص شایعاتی مبنی بر استیضاح شهردار ایلام گفت؟  فعلا چنین بحثی مطرح نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در جواب سوالی مبنی بر اینکه بیشترین درخواست مردم از شما چیست اظهار کرد: متاسفانه مردم درباره وظایف شورا اطلاع لازم را نداشته و بیشترین درخواست آنان مربوط به استخدام و پرداخت وام است و هنوز هیچ طرحی در خصوص زیبا سازی شهر و یا امورات مربوط به شهرداری را ارائه نداده اند.
حسن زاده در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا کار شاخصی بوده که باید انجام شود اما محقق نشده باشد، اظهار کرد: یکی از پروژه های بسیار خوب شهری مربوط به زیرگذر شهید کشوری است که بر اساس برآورد حدودا مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ اما این موضوع به دلیل نبود اعتبارات فعلا از دستور کار خارج شده است.
لازم به ذکر است این گفتگو در 9 اردیبهشت و به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده شده بود که به دلیل ایام انتخابات امروز انتشار یافت.
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد