سرویس: ویژه انتخابات 94
کد خبر: 20074
|
18:53 - 1395/02/09
نسخه چاپی

دبیر ستاد جرائم انتخاباتی ایلام:

شعب ویژه جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شد

شعب ویژه جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شد
دبیر ستاد جرائم انتخاباتی استان ایلام گفت: تلاش همه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، ایجاد فضایی سالم و با نشاط برای حضور اقشار مختلف مردم در این رویداد سیاسی مهم است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  سیمره خبر، "جعفر داراب خانی" دبیر ستاد جرائم انتخاباتی استان ایلام با اشاره به رسیدگی فوری به جرایم انتخاباتی گفت: شعب ویژه جرائم انتخاباتی با حضور مداوم قضات کشیک در دادگاهها و دادسراهای سراسراستان تشکیل شد.

وی اظهار کرد: این شعب تحت نظارت ستاد پیشگیری از جرائم استان و با هدف پایش مستمر تخلفات و جرائم انتخاباتی، پیش‎بینی و پیشگیری از وقوع جرم، آگاه‌سازی عمومی، توجیه و اقناع اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیران دستگاه‎های اجرایی و کاندیداها تشکیل شده است.

داراب خانی با بیان اینکه  پرونده تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می شوند، افزود: طبق ماده 66 خرید و فروش رای، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی، رای دادن با شناسنامه دیگری، رای دادن بیش از یکبار، توصیه به نوشتن اسم کاندیدای معین در ورقه رای از سوی افراد متفرقه ، اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه ها از تخلفات انتخاباتی می باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا ، نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای امنیت و سلامت انتخابات بدون هیچ گونه ملاحظه ای با مجرمان انتخاباتی قبل، حین و بعد از انتخابات برخورد قانونی خواهند کرد.

 این مقام قضایی با اشاره به نقش پیشگیری در وقوع جرائم انتخاباتی، یادآور شد: اصل پیشگیری یکی از اصل‎های مهم در جلوگیری از وقوع جرائم انتخاباتی است که در این زمینه باید به پیشگیری درون سازمانی و همچنین پیشگیری عمومی توجه ویژه  صورت گیرد.

دبیر ستاد جرائم انتخاباتی استان ایلام خاطرنشان کرد: تلاش همه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، ایجاد فضایی سالم و با نشاط برای حضور اقشار مختلف مردم در این رویداد سیاسی مهم است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب