سرویس: اقتصادی
کد خبر: 19555
|
07:55 - 1395/01/10
نسخه چاپی

دانشجویان ایلامی از اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی می گویند؛

لزوم بازنگری در سیاست های اقتصادی دولت/سیاست انقباضی کمر تولید کننده ها را خم کرده است

لزوم بازنگری در سیاست های اقتصادی دولت/سیاست انقباضی کمر تولید کننده ها را خم کرده است
دولت باید با بازنگری اساسی در سیاست های اقتصادی خود و توجه ویژه به بیانات رهبری، مسیر رونق اقتصادی کشور را هموار نماید.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، سال 1395 ازسوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل نام گذاری شده است؛ اقتصاد مقاومتی اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید. در همین دیدار، مقام معظم رهبری « اقتصاد مقاومتی » را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل « فشار اقتصادی دشمنان » و « آمادگی کشور برایی جهش » را معرفی نمودند. 

ضمن اینکه حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) طی سالهای اخیر هم بر این امر همواره تاکید داشتند  همچنانکه در یکم فرودین ماه امسال  نیز فرمودند: « به گمان من مسئله‌ی اقتصاد در اولویت اول است. یعنی وقتی انسان نگاه میکند، در میان مسائل اولویت‌دار، از همه فوری‌تر و نزدیکتر، مسئله‌ی اقتصاد است. اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت و مسئولان گوناگون، بتوانند در مسئله‌ی اقتصاد کارهای درست و بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست که در مسائل دیگر، مثل مسائل اجتماعی، مثل آسیبهای اجتماعی، مثل مسائل اخلاقی، مثل مسائل فرهنگی هم تأثیرگذار باشند.»

در همین راستا بر آن شدیم تا گفتگویی را با تعدادی از دانشجویان انجام دهیم که مشروح آن را در زیر خواهید خواند: 

دولتمردان برای بهبود معیشت جوانان تلاش کنند

رضا 28 ساله دانشجوی حقوق در این باره می گوید: اقتصاد مقاومتی طی سال های اخیر مطرح شده است و مقام معظم رهبری بر اجرا و عمل به آن تاکید ویژه دارند ضمن اینکه در واقع اقتصاد مقاومتی راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود در جامعه است.

وی می افزاید: حال که امسال هم به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نامگذاری شده است بایستی که دولتمردان با پیروی از رهنمودها ودستورات مقام معظم رهبری عزم خود را جزم کنند و با عمل نه فقط شعار، برای بهبود وضعیت معیشت مردم وجوانان تلاش کنند و اقتصاد کشور را از این حالت رکود و بیماری خارج کنند.

اقتصاد مقاومتی نقشه راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است

مریم 25 ساله دانشجوی محیط زیست هم می گوید: اقتصاد مقاومتی کلید واژه ای  و بلکه نقشه راهی است که از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی شده است و اگر با برنامه ریزی صحیح و کاربردی انجام شود مسلما می تواند مشکلات بخش اقتصاد جامعه که زندگی بسیاری از مردم و علی الخصوص جوانان راتحت الشعاع قرار داده است را مرتفع کند.

وی ادامه می دهد: با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی و برنامه ریزی بر اساس ظرفیت های موجود می توان به یک اقتصاد پویا رسید،با توجه به کارآفرینی و حمایت از تولید ملی چرخ اقتصاد کشور خواهد چرخید و جوانان متخصصی که متاسفانه اکنون بیکار هستندجذب بازار کار می شوند واینگونه می توان یک جامعه شاداب و پویا داشت.

این دانشجو همچنین می گوید: بنا به فرموده رهبر گرانقدرمان اگر ما بخواهیم مشکل رکود را حل کنیم، مشکل تولید داخلی را حل کنیم، بخواهیم مسئله‌ی بیکاری را حل کنیم، بخواهیم گرانی را مهار کنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است و اقتصاد مقاومتی شامل همه‌ی اینها است؛ پس بایستی مسئولان امر در عمل به اقتصاد مقاومتی نهایت تلاش خودشان را بکنند تا بتوانند این مشکلات را مرتفع سازند.

با عمل به اقتصاد مقاومتی می توان بر بیکاری غلبه کرد

محسن  30ساله دانشجوی مدیریت هم بر این نظر است که اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است و اگر مسئولان تلاششان را در راه عمل به  آن قراردهند مسلما نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی می گوید: تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تداوم تولید داخلی مبین لزوم حمایت از کارآفرینان و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی برای  بهبود وضعیت اقتصادی مردم می باشد و بایستی با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل ،در این راستا اقدامات لازم صورت گیردو عمل واقعی نیز انجام شود تا اقتصاد ما از این وضعیت ناخوشایند بیرون بیاد و بر بیکاری غلبه نمود.

این دانشجو ادامه می دهد: باتوجه به توانمندی کشور ما در بخش های مختلف تولید و اقتصاد نظیر کشاورزی و... بایستی ترتیبی صورت گیرد که از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود و اقتصاد مقاومتی راهکار این موارد است که اگر به نحو صحیح، برنامه ریزی شده وکاربردی در دستور کار قرار گیرد مشکلات اقتصادی از بین می رود و مردم وضعیت بهتری از معیشت را تجربه خواهندکرد ضمن اینکه از بیکاری جوانان ومشکلات متعاقب آن هم کاسته می شود.

عمل به اقتصاد مقاومتی دغدغه جوانان را کم می کند

سیامک24ساله و دانشجوی زبان انگلیسی نیز می گوید: امسال با نام اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده است که نشان از هوشمندی مقام معظم رهبری وتوجه ویژه ایشان به مسایل ومشکلات کشور از جمله اقتصاد است، رهبری که همواره دغدغه مشکلات ومسایل جوانان را داشته و دارند.

وی می گوید: همانطور که می دانیم وضعیت اقتصادی مردم خیلی خوشایند نیست و مشکلات اقتصادی زیادی در جامعه وجود دارد و من اعتقاد دارم که با اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی همانطور که رهبر معظممان هم فرموده اند مشکلات اقتصادی رفع خواهد شد و جوانان نیز دغدغه کمتری برای مسایل مالی واقتصادی شان خواهند داشت.

این دانشجو می افزاید: با بکارگیری اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان واستفاده از ظرفیت های کشور وجوانان متخصص می توانیم در مقابل تمام مشکلات بایستیم و وضعیت معیشت نیز بهبود یابد همچنانکه اصلاح الگوی مصرف و تکیه بر توانمندی های داخلی موضوعات مهمی است که باید در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

دولت در سیاست های اقتصادی خویش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بازنگری کند/ سیاست انقباضی دولت کمر تولید کننده ها را خم کرده است

جعفر 25 ساله و دانشجوی اقتصاد در خصوص نامگذاری به جا و مناسب سال 95 توسط رهبری، ان را از توجه بسیار زیاد ایشان به معیشت مردم بیان کرد و گفت: درست است که مردم محور اصلی اقتصاد مقاومتی هستند اما دولت فعلی نیز باید در فعال بودن تولید کننده های داخلی و حمایت از آنان سنگ تمام بگذارد، دولت باید بداند سیاست انقباضی که در پیش گرفته است و واردات بی رویه ای که در دستور کار خود قرار داده است ضربات مهلکی بر تولید کنندگان داخلی زده است.

وی افزود: دولت باید با بازنگری اساسی در سیاست های اقتصادی خود و توجه ویژه به بیانات رهبری در حمایت از تولید داخلی و تولید کننده های ضعیف شده و دارای مشکل، به نحوی دست آنان را گرفته و مسیر رونق اقتصادی کشور را هموار نماید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد