سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19534
|
10:17 - 1395/01/04
نسخه چاپی

جانشين معاونت فرهنگي سازمان بسيج:

دولت رويكرد شعارگرايي دارد/شعارزدگی آفت اقتصاد مقاومتی

دولت رويكرد شعارگرايي دارد/شعارزدگی آفت اقتصاد مقاومتی
جانشين معاونت فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: شعار زدگی و شعار گرایی در عرصه های فردی و اجتماعی اقتصاد مقاومتي یکی از آفت های بزرگ كشورماست و دولت عمدتا رویکرد شعار گرایی دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آواي مهران، حسين امانلو جانشين معاونت فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين كشور در حاشیه بازدید از اردوهای راهیان نور مهران گفت: مقام معظم رهبری از چندسال پیش سه عرصه را برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی مشخص کردند که عرصه علم ، فرهنگ و اقتصاد بود باتوجه به شرایطی که در دنیای استکباری کنونی ملاحظه می شود تنها راه پیشرفت ما توسل به این سه عرصه است كه عرصه اقتصاد از مهمترین آنهاست.

وي اظهار كرد:حضرت آفا از دو سال پیش این گفتمان را در جامعه دارند ترویج می دهند كه از سالهای قبل حرکتهایی شروع شده ولی به تعبیر حضرت آقا مقدمات کار بوده كه حضرت آقا این شعار را براي امسال نامگذاري کردند.

جانشين معاونت فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين كشور تاكيد كرد:باید در همه عرصه ها بتوانيم با صرفه جویی ، اصلاح الگوی مصرف وعمل به توصیه ها و موازینی که در اسلام و حضرت آقا مشخص می کنند بتوانیم در همه عرصه ها عمل و اقدام کنیم.

 امانلو تصريح كرد:متاسفانه شعار زدگی و شعار گرایی در عرصه های فردی و اجتماعی اقتصاد مقاومتي یکی از آفت های بزرگ ماست الان دولت ملاحظه می کنیم عمدتا رویکرد شعار گرایی دارد و حتی بعضا حرکتهای مخالف با حرکتهای انقلاب اسلامی که حضرت آقا مشخص می کنند صورت ميگيرد كه جای تعارف نیست و همه مشخص است اگر با واژگان بخواهیم این کم کاری غفلت را بپوشانیم سرپوش بگذاریم روا نیست.

وي يادآور شد:یکی راههاي مقابله با شعار زدگي آگاه كردن مردم و شناخت درست دادن به مردم است و شناخت درست همراه با بينشی که در مردم ایجاد می شود می تواند در عرصه های هم فردی هم اجتماعی این عرصه اقتصاد را تکمیل کنند.

جانشين معاونت فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين كشور اضافه كرد:مقاومت اقتصادی یعنی خودمان را مقاوم كنيم دربرابر هر هجمه و حمله كه وجود دارد و در مقاومت اقتصادي بايد یک بناها و چهارچوب های ایجاد کنيم كه دربرابر تحریم های ظالمانه و زور گویی های که جبهه استکبار دارد  مقاومت کنیم.

وي اظهار كرد:این دیدگاه که ما آبمان را از خارج تامین کنیم اگر تحریم ها برداشته نشود بیچاره ایم این تفکری است که کمک می کند در جریان دشمن و در راستای اقتصاد مقاومتی نیست.

امانلو ادامه داد: اگر بخواهیم مسیر را ادامه بدهیم باید با اتكا به درون هم در واقع درون زا باشد اقتصادمان هم برون گرا باشد كه اقتصاد ما در عین حال بر توانمندی داخلی و اجتماعی تکیه کند و نگاه به بیرون و صدور فکر و عمل اقتصادی به بیرون نيزداشته باشیم که بتوانیم به روی پای خودمان بایستیم.

وي افزود:تنها راه علاج مشکلات کشورمان در حال حاضر توجه به توانمندی ها و ظرفیتها و استعداد های عناصر درونی است.

جانشين معاونت فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين كشور با بيان اينكه از لحاظ منابع زیرزمینی معادن منابع انسانی دارای کشور بسيارغنی و کم نظیر در دنيا هستيم گفت:استعدادهای فراوان جوانان پرشوری داریم ولي باید به این جوانان ميدان و ظرفيت داد کمک شان کرد تا بتوانند در همین عرصه همانطور كه در جنگ و جهاد توانستیم پیشتاز باشیم روی پای خودمان بایستیم.

 امانلو اظهار كرد:بعد ازجنگ با رشادتهای جوانان همه دنیا بر روی ایران حساب باز کرده اند تعامل می کنند و هر جايي ایران ورود نداشته باشند آنجا یک خلع و در واقع نقصان در سطح جهان مشاهده ميكنيم.

وي تصريح كرد: الان در عرصه اقتصاد مقومتي در نقطه آغازين هستيم و هنوز وارد متن نشديم البته يك سري كارهاي خوبي در عرصه بسيج صورت گرفتته بسيجيان خودجوش دارند كار مي كنند ولي تشكيلات دولت و نظام به اون معناي واقعي قوه اجراييه در همان نقطه آغازين هست كه بايد بيش از اين حركت كنيم.

جانشين معاونت فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين كشور در پايان اظهار ميدواري كرد:انشالله در عرصه اقتصاد که این حرکت اقتصادی شروع شده و بتوانیم در این عرصه این جایگاه متعالی داشته باشیم كه مستكبران و زور گويان عالم از ما در عرصه اقتصاد حساب باز كنند كه چاره اش اقتصاد مقاومتي است.

انتهاي پيام/ی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد