سرویس: ویژه انتخابات 94
کد خبر: 17946
|
09:26 - 1394/09/30
نسخه چاپی

روحانی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد

روحانی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد
رئیس‌جمهور گفت: عبور کشور از مشکلات و انسجام ما در سایه ولایت فقیه و شخص رهبر انقلاب است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس جمهور پس از ثبت نام برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز شدن ثبت نام داوطلبان انتخابات شور و هیجان خوبی در کشور به وجود آمده است.

وی افزود: ما به دنیا با زبان و عمل اعلام می‌کنیم که تصمیم گیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوق‌های انتخاباتی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما اولین کشوری در این منطقه هستیم که نظام پارلمانی را از دوره مشروطه قبول کرده، پذیرفتیم و به آن عمل کردیم. هرچند در سال‌های بعد انحرافی ایجاد شد اما اولین کشوری بودیم که به نظام پارلمانی عمل کردیم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: ما در نظام مردم سالاری اولین کشوری بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم و امروز برای سی و سومین انتخابات آماده می‌شویم.

روحانی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مرکز قانون گذاری است که نمایندگان مردم بر دستگاه‌ اجرایی نظارت می‌کنند و آرای این نمایندگان است که اجازه آغاز فعالیت وزرا را می‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین انتخابات خبرگان که مهمترین ستون این نظام بوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

روحانی افزود: امروز اگر در کشور اتحاد، انسجام و هماهنگی وجود دارد و می‌توانیم از مشکلات مهم به راحتی عبور کنیم به دلیل وجود سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری یکی از ستون و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره برای روز مبادا آماده است و این مهم برای ثبات سیاسی کشور بسیار اهمیت دارد و مردم احساس می‌کنند در هیچ شرایطی در کشور خلا به وجود نخواهد آمد بنابراین مجلس خبرگان رهبری بسیار حائز اهمیت است.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه هر دو انتخبات برای ما مبارک خواهد بود گفت: از تمام کسانی که خود را صالح می‌دانند دعوت می‌کنیم تا برای خدمت به مردم چه در مجلس شورای اسلامی و چه مجلس خبرگان رهبری وارد صحنه انتخابات شوند و ثبت نام کنند و از بعضی دغدغه‌هایی که در کنار و گوشه گفته می‌شود اعتنا نکنند زیرا کشور ما کشور قانون است.

روحانی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون عمل خواهد کرد اظهار داشت: دولت ، وزارت کشور، هیات های اجرایی همه بر اساس قانون عمل خواهند کرد و حتی اگر خدایی ناکرده در گوشه‌ای از اجرا تخلفی صورت بگیرد این دولت با شدت برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: ما در پی انتخابات صد در صد سالم و شکوهمند که باعث شکوه نظام خواهد بود هستیم.

روحانی با بیان اینکه دولت به دنبال انتخاباتی رقابتی و حضور حداکثری مردم است گفت: دولت با همکاری شورای نگهبان این اهداف را تامین خواهد کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور بانوان در صحنه انتخابات و با بیان اینکه بانوان باید در امور سیاسی و اجتماعی کشور مشارکت بیشتری داشته باشند تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نه تنها در منطقه بلکه در عرصه‌های جهانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بانوان همواره نقش پررنگی در مشارکت‌های مهم کشور داشته‌اند گفت: حضور بانوان در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی اگر پررنگ‌تر از آقایان نباشد کمرنگ‌تر نیست و در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هر کدام از بانوان که خود را صالح می‌دانند باید برای ثبت نام حضور یابند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ما فرقی نمی‌کند که نماینده، آقا یا خانم باشد ادامه داد: حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از بانوان در عرصه سیاسی برای افکار عمومی جهان بسیار مهم است که درک کنند همه چیز براساس جنسیت نبوده بلکه براساس شایستگی افراد است.

روحانی تاکید کرد: انتظار داریم کسانی که خود را در این عرصه صالح می‌بینند برای ثبت نام حضور یابند و انشاءالله این انتخابات منشا وحدت و انسجام بیشتر شود.

وی با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید رقابت‌هایی سالم و در چارچوب‌های اخلاقی بین تمامی احزاب،‌گروه‌ها و جناح‌ها باشد تصریح کرد: اگر در انتخابات رقابت وجود نداشته باشد ما شاهد نشاط نخواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  ما نیاز به یک رقابت سالم که منجر به دلگرمی و وحدت بیشتر شود، داریم.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب