سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17180
|
09:34 - 1394/08/09
نسخه چاپی

نماینده ایلام در گفتگو با ایلام بیدار خبر داد؛

خسارت 700 میلیاردی سیل به استان ایلام/ 40 درصد منازل تخریب شدند

خسارت 700 میلیاردی سیل به استان ایلام/ 40 درصد منازل تخریب شدند
عمران علیمحمدی گفت: بارندگی ها و سیلاب بیش از 700 میلیارد تومان به استان خسارت وارد شده است.

"عمران علی محمدی"، نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیدارگفت: وقوع سیل و این میزان بارش طی 100 سال گذشته در استان بی‌سابقه بوده و بروز خسارات جانی و مالی ضایعه سنگینی در استان بوجود آورده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در این حادثه بیش از 700 میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده است. 
این نماینده مجلس افزود: سیل در استان ایلام خسارت زیادی به مردم و زیر ساختهای شهری و روستایی در مرکز استان و شهرستانها و روستاهای ی استان وارد کرده که عمق حادثه در شهر ایلام می باشد.
نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: مناطق حاشیه‌نشین‌ شهر مثل محله بانبرز، بانبور، هانیوان، سبزی‌آباد و حتی مرکز شهر و جنوب شهر ایلام دچار خسارت جدی شدند و در مجموع بیش از 40 درصد منازل تخریب و سیلاب وارد این منازل شده است و اسباب و اثاثیه مردم دچار آسیب شده و عمق فاجعه بسیار سنگین است.
علیمحمدی بیان کرد: در سیل اخیر شهرستانهایی مانند ملکشاهی، چرداول، سیروان، ایوان و بدره و تعدادی از روستاهای استان نیز دچار خسارتهایی شده اند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: قطعی همزمان آب شهر ایلام با سیلاب از مشکلات اصلی شهر است که مسولین امر در حال رفع مشکل هستند، عمق حادثه بسیار بالاست و دستگاه های مربوطه پای کار هستند

وی خاطرنشان کرد: خسارات وارده به زیرساختهای شهری و به مردم خسارت دیده نیز قطعا توسط دولت محترم برآورد و جبران خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: خدمات رسانی توسط دستگاه های مربوطه در حال انجام است که امیدوارم با تلاش و همت مسولین مشکل مردم عزیز برطرف گردد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: باید با کمک دولت و مسئولان استانی مشکلات رفع شود و مردم نیز با همکاری بسیار بالایی که داشته اند در این زمینه مانند گذشته همیار و پیش قدم در امر امداد رسانی بوده اند
وی بیان داشت: در ساعات اولیه این حادثه با مسئولین کشوری در تماس بوده ام و درخواست کمک و سفر مسولین به استان نمودم.که در سفر دیروز جناب نوبخت به استان مسائل و موارد خوبی مطرح گردید و قطعا در جلسه این هفته هیات دولت به صورت ویژه اعتبارات بحران برای استان درنظر گرفته خواهد شد.
علی‌محمدی تصریح کرد: پیگیر سفر دیگر مسولین ذیربط به استان خواهیم بود تا از نزدیک خسارات وارد را مشاهده و تصمیمات لازم اتخاذ گردد، همچنین از طریق مجلس پیگیر امورات مردم از طریق وزارتخانه‌های مربوطه خواهیم شد و سعی می‌کنیم با تلاش مسئولان در راستای رفع مشکل مردم بکوشیم.
نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر ایلام آسیب جدی دیده و باید زیرساخت‌های آن دوباره ایجاد و ترمیم شود.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف شهر ایلام داشته ام حقیقتا خسارتی که به مردم و زیر ساختهای شهری وارد شده بسیار سنگین است .
وی ادامه داد: قطعاً تلاش خواهیم کرد تا با کمک دولت زیرساخت‌های استان ایلام ایجاد و ترمیم شود و من هم به سهم خودم در این راستا از هیچ تلاش فروگذار نخواهم بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد