سرویس: سیاسی
کد خبر: 15717
|
23:09 - 1394/05/20
نسخه چاپی

وقتی دولت درخواست های اصلاح طلبان را اجرایی نکند/

عبور اصلاح طلبان از روحانی با چاشنی توهین

عبور اصلاح طلبان از روحانی با چاشنی توهین
اهانتی که در این نشست به شخص رئیس جمهور از سوی اصلاح طلبان شد، خود نشان از سهم خواهی آنان از دولت دارد، تا جای که حرمت ها را زیر پا گذاشته و باعث مخل شدن همدلی و همزبانی در جامعه شوند.

مرتضی سبزی::یکی از موضوعاتی که در چند روز گذشته مورد توجه رسانه های کشوری واقع شد، بحث حضور محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان و هادی خامنه ای از نیروهای اصلاحات به استان ایلام بود، موضوعی که با واکنش های مختلف همراه شد و طی آن مسیر تازه ای از اختلافات جریان شکست خورده اصلاحات با اعتدال را نمایان کرد؛ اما جدایی از اخبار منتشر شده در این خصوص لازم است نکاتی مورد بررسی قرار گیرد.
اول: آنچه از شواهد و موارد گفته شده در این جلسه مشهود است اینکه اصلاح طلبان فعالیت رسمی خود را برای انتخابات مجلس از هم اکنون کلید زده اند تا به خیال خام خود کرسی های مجلس را ازآن خود کنند.
سفر نیروهای اصلاح طلب به استان ها از کرمانشاه و سپس به ایلام نشان از برنامه ریزی منسجم این جریان شکست خورده برای بازگشت به قدرت دارد.
این جریان که در انتخابات سال 88 نمره قابل قبولی دریافت نکرد و با سکوت لیدرهای خود درصدد حمایت از فتنه گران به قصد براندازی نظام برآمد، ضربات سنگینی را به نظام تحمیل کردند تا جایی که کماکان بسیاری از اصلاح طلبان همان مواضع قبلی خود را داشته و بر طبل آن می کوبند.
در همین راستا در جلسه اصلاح طلبان با حضور رهامی و خامنه ای در ایلام، مشکل اصلی پیشروی این جریان شکست خورده برای انتخابات آتی تأیید صلاحیت از فیلتر شورای نگهبان عنوان شد، مبحثی که حتی خود اصلاح طلبان نیز به خوبی نسبت به آن آگاه و از بیم آن سر بر بالین نمی گذارند.
این جریان درصدد است تا با مجموعه حامیان دولت و اصلاح طلبان بتواند در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و لیدرهای آنان وارد عرصه انتخابات شده و فراتر از آن، با لیست واحد به میدان آیند!
تمامی این برنامه ریزی های باطل در حالی است که هنوز تأیید صلاحیت این جریان شکست خورده با اما و اگرهای زیادی رو به روست و خیال باطل اصلاح طلبان تا جایی است که در این جلسه عنوان شد: حداقل 200 کرسی مجلس در تسخیر اصلاحات قرار گیرد!
دور از انتظار نیست که این بازی قبل از تأیید صلاحیت تنها برای برهم زدن اتحاد اصولگرایان باشد، تا از این طریق با اعلام اسامی این جریان از هم اکنون برای انتخابات مانع جمع بندی اصولگرایان برای انتخابات شوند که این خود زمینه را برای آغاز فعالیت انتخاباتی در سایر احزاب و گروه ها در 7 ماه مانده به انتخابات فراهم می کند و علیرغم تأکیدات و قانون انتخابات شروع زود هنگام فعالیت های انتخاباتی به کشور ضربه می زند.
دوم: یکی از ادعاهای رهامی در ایلام این بود که اصلاح طلبان چیزی فراتر از قانون اساسی را نمی خواهند، در این گفتار دو مورد قابل ذکراست: اول اینکه اصلاح طلبان در مواقع نیاز خود را تمکین به قانون می کنند و البته مواقعی که جایگاه این جریان شکست خورده در خطر است (بخصوص در انتخابات پیشرو) برای همین قانونی که رأی مردم در انتخابات 88 را سالم اعلام کرد، آن را زیر پا گذاشتند؛ لذا تمکین کردن و یا نکردن این جریان شکست خورده یا برای منفعت است یا فرار از حقیقت.
درضمن اینکه این جریان از یک طرف ادعای قانون مداری می کند و دم از قانون اساسی می زند و از طرف دیگر در همین جلسه از سران فتنه حمایت می کند، تناقضی آشکار از سوی اصلاحات است که تمکین به قانون مداری این جریان را با مشکل مواجه ساخته است.
بدون تردید یکی از خطوط قرمز و معیارهای تأیید صلاحیت برای انتخابات، فتنه 88 است؛ اینکه در روز روشن در نشستی عمومی این جریان از سران فتنه حمایت وگستاخ تر از آن به رفع حصر "سران فتنه" می پردازند در حقیقت نشان از عمق فاجعه این جریان دارد که بیانگر این موضوع است اصلاح طلبان هنوز که هنوز به خواسته های غیر قانونی خود در حالی که دم از قانون می زنند، دارند.
از طرف دیگر این که هنوز هفت ماه مانده به انتخابات امسال، اصلاح طلبان به طور رسمی فعالیت های خود را آغاز کرده اند این خود مصداق بارز بی قانونی است که باید زمینه آن در پرونده اصلاح طلبان مدنظر قرار گیرد.
سوم: اهانتی که در این نشست به شخص رئیس جمهور از سوی اصلاح طلبان شد، خود نشان از سهم خواهی آنان از دولت دارد، تا جای که حرمت ها را زیر پا گذاشته و باعث مخل شدن همدلی و همزبانی در جامعه شوند.
آنچه مشهود است این که انتقاد کردن درست از دولت کاملا بجاست، اما توهین به رئیس جمهور در قبال خواسته های سیاسی نه تنها دردی را دوا نمی کند، بلکه جو و شرایط جامعه را تحت تأثیر خود قرار می دهد.
مهم ترآنکه این مراسم با مجوزهای لازم ازسوی دستگاه های دولتی صورت گرفته است، به طوری که توهین به رئیس جمهور از سوی اصلاح طلبان در جلسه با مجوز رسمی سوال های زیادی را در اذهان عمومی به دنبال داشته که چرا مسئولان و بزرگان اصلاحات در قبال این موضوع سکوت کرده اند؟ تا آنجا که بسیاری از سیاسیون این سکوت اصلاح طلبان و حتی مسئولان را تأیید سخنان رهامی یاد کرده اند.
چهارم: صندلی های خالی این مراسم آنچنان معلوم بود که داد میهمانان اصلاح طلب را درآورد تا آنجا که نسبت به این موضوع انتقاد کردند؛ همین استقبال سرد (نه مردم) بلکه اصلاح طلبان علیرغم اطلاع رسانی های گسترده در سطح شهر برای این مراسم نشان از برگشت پذیری اصلاح طلبان از این جریان شکست خورده دارد تا جایی که هادی خامنه ای نسبت به آن هشدار داد و خواستار عضوگیری برای این جریان شد.
کارنامه سیاه جریان اصلاحات در یک دهه گذشته برای همگان مبرهن است و تنها برخی از باز مانده های این جریان شگست خورده در حال دست و پا زدن هستند.
پنجم: دودستگی و شکاف بین نیروهای کم این جریان از موارد نمایان در این جلسه بود به طوری که افراد حاضر در جلسه نسبت به نادیده گرفتن حقوق اصلاح طلبان در پست های مدیریتی از هادی خامنه ای گله مند بودند که وی در جواب گفت: نباید انتظار 100 درصدی از این دولت را داشت؛ این سخنان هادی خامنه ای درحالی است که رهامی ادعا کرد اصلاح طلبان باعث موفقیت حسن روحانی برای کرسی ریاست جمهوری شدند.
آنچه باید دقت کرد این است که سهم خواهی اصلاح طلبان بعد از دو سال از گذشت عمر دولت یازدهم و نیز بعد از اطمینان خاطر اصلاح طلبان از این که دولت بهایی به آنها نمی دهد در حال پررنگ تر شدن است که ضروری است دولت مراقب این تحرکات باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب