کد خبر: 15484
|
09:10 - 1394/05/07
نسخه چاپی

غبار در غبار

غبار در غبار
گردوغبار دهلران در غبار کم‌توجه‌ی مسئولان استان گم‌شده است.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از نسیم دهلران، احسان صحرایی در نقدی به بی تفاوتی مسئولان به امر گردوغبار نوشت::

اگر نقدی، یادداشتی و... از طریق رسانه منتقل می‌شود برای خودنمایی آن رسانه نیست بلکه برای انعکاس آن به مسئولان است تا در جریان مشکلات مردم که از دید آنان پنهان مانده است قرار گیرند.

در این راستا همراهی مسئولان را نیز می‌طلبد تا در هنگام نقد و یا اطلاع‌رسانی از سوی رسانه برای حل مشکلات مردم اقدام کنند.
اگر خبرنگاران نقدی می‌کنند و یا برخی مسائل را به رشته تحلیل درمی‌آورند صرفاً برای کمک کردن به مسئولانی است که به فکر مردم‌اند تا در کنار رسانه بتوانند مشکلات مردم را مرتفع سازند.
متأسفانه در کشور ما و بیشتر در استان ایلام هر موقع نقدی از مسئولین می‌شود به‌جای آنکه آن نقد تحلیل و به نقطه‌ی قوت تبدیل شود آن رسانه‌ مورد بازخواست قرار می‌گیرد.
شهرستان دهلران علاوه بر گرمای ویژه‌ای که دارد هر از چند گاهی میزبان ریز گردهای سبکی است که نفس کشیدن را برای شهروندان سنگین می‌کند.
در کارنامه تمام خبرنگاران دهلران و حتی رسانه‌های استانی حداقل بیش از ۵ گزارش، یادداشت، خبر و... در خصوص ریز گردها وجود دارد و با توجه به این پدیده، "گردوخاک"  که دغدغه‌ی شهروندان محسوب می‌شود به رشته تحریر درآورده‌اند.
گرچه این هجوم ریز گردها یک پدیده‌ی طبیعی است و تا حدودی از کنترل انسان خارج می‌باشد اما باید صدای این مردم مرزدار، گرما دیده و خاک خورده را به گوش مسئولان کشوری رساند تا در صورت دادن تسهیلاتی در این خصوص، این شهر دورافتاده از پایتخت، در تصمیمات آن‌ها کم‌رنگ نشود.
ما نوشتیم و مسئولان شهر انعکاس دادند و حتماً مسئولان استان نیز خوانده‌اند و می‌توانستند نوشته‌ها را سند کنند و به دیدار مسئولان کشوری بروند و بگویند که فقط خوزستان و سیستان و بلوچستان نیستند که گردوغبار باعث مختل شدن زندگی آنان شده است.
از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم که قرار است وام "گردوغبار" به استان خوزستان و سیستان و بلوچستان بدهند ولی متأسفانه نامی از استان ایلام و علی‌الخصوص شهرستان دهلران در این خبرها نیست.
اینکه نام دهلران در لیست میزبانان "گردوغبار" کشور دیده نمی‌شود را اگر از کم‌توجه‌ی مسئولان به مشکلات مردم تلقی نکنیم  دلیل دیگر واقعاً نمی‌تواند باشد...
طرح وام برای دوجداره کردن، فیلترینگ هواکش و... مسکن بسیار خوبی نیست اما در اینکه مسئولان استانمان نمی‌توانند مشکلات را به بالا انعکاس دهند و حتی برخی موارد انعکاس رسانه را تهدیدی برای خود می‌دانند دردآور است...
رسانه‌ها به وجود نیامدند که از به‌به و چهچه بنویسند گرچه نقد آنان نیز در برخی موارد، خود نیاز به‌نقد دارد ولی اگر این نقدها از سوی مسئولان رسیدگی نشود شاید در ذهن مردم خطور کند که مسئولان میز خدمت را به میز سمت فروخته‌اند.
 
 
انتهای پیام/ی
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب