سرویس: سیاسی
کد خبر: 15216
|
12:18 - 1394/04/21
نسخه چاپی

"دبه"آمریکایی برای کسب امتیاز در وقت اضافه

"دبه"آمریکایی برای کسب امتیاز در وقت اضافه
آنچه اکنون بر فضای مذاکرات می گذرد تلاش آمریکا برای فشار بر ایران و کسب امتیازات فراقانونی است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآبدانان خبر،مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 5+1 به مرحله ی حساسی رسیده است و  با توجه به ماهیت و شرایط مذاکرات، فشردگی و پیچیدگی جزء لاینفک این این مذاکرات به حساب می آید.

از آنجا که معلوم است، طرفین مذاکره مایل به تمدید مذاکرات نیستند و تمایل به پایان این ماراتن دیپلماتیک خواست همه طرفین است.
ایالات متحد آمریکا طرف تأثیرگذار مذاکرات می خواهد عدم نیاز خود به نتیجه مثبت را مخفی نگه دارد ،به همین دلیل بر طبل اختلاف افکنی بعد از توافقات اولیه می زند و به اصطلاح "دبه" می کند.
دقایق پایانی مذاکرات دقایق حساسی است و آمریکایی ها در حقیقت با مطرح کردن خواسته های جدید درصدد فشار به تیم مذاکره کننده و امتیاز گیری بیش از پیش هستند،این موضوع تاحدی است که آنها حتی زیر بار توافقات قبلی ژنو و لوزان هم نمی روند.
تیم مذاکره کننده ایران در مسیر احقاق حقوق حقه ملت عقب نشینی نکرده و بعد از این نیز نخواهد کرد به عبارت دیگر هیچگاه از خطوط قرمز خود دست بر نداشته است، اما نرمشهای لازم را انجام داده است و این کشورهای 5+1 هستند که باید تصمیم بگیرند.
از ابتدای مذاکرات بارها آمریکایی ها و دیگر هم پیمانانش خوی فریبکارانه خود را نشان داده اند و این فریبکاری چیزی نیست جز باز کردن مسیری برای کسب امتیاز بیشتر.
در این بین ذکر چند نکته اساسی و ضروری است:
1.    موضوع تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت که به تازگی از سوی آمریکایی ها مطرح شده است و عدم رفع آنها شکست بزرگی برای ایران در مذاکرات محسوب می شود  در صورت تحقق آن مسیر برای امتیاز دهی و دبه های بعدی فراهم خواهد شد.
2.    پذیرفتن محدودیت طولانی مدت برنامه هسته ای یعنی برچیده شدن صنعت هسته ای ایران و تیم مذاکره کننده نباید در مقابل فشار تن به این خواسته دهد.
3.    لغو کلیه تحریمها همزمان با امضاء توافق از خطوط قرمز نظام و مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و عدم قبول از طرف آمریکایی ها در حقیقت به معنی خالی کردن دست ایران در مقابل 5+1 است.
به هر حال آنچه اکنون بر فضای مذاکرات می گذرد تلاش آمریکا برای فشار بر ایران و کسب امتیازات فراقانونی است که امیدواریم با هوشیاری تیم مذاکره کننده و رعایت خطوط قرمز این مرحله حساس نیز به اتمام برسد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب