سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 15185
|
10:40 - 1394/04/20
نسخه چاپی

تدبیر ناصحیح در انتخاب زمان و مکان راهپیمایی روز قدس آبدانان

تدبیر ناصحیح در انتخاب زمان و مکان راهپیمایی روز قدس آبدانان
توجه به سه مولفه ساعت برگزاری، ایجاد شادابی و نشاط در راهپیمایان باید مورد توجه برنامه ریزان باشد حال سوال بنده از کارشناسان مورد نظر پاسخ به این سوال است که آیا به این موارد توجه داشته اند؟

ایلام بیدار-محمد نعمتی::  برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بعد از نمازجمعه در آبدانان قضاوتهای مختلفی در پی داشت که در این یادداشت کوتاه به تحلیل آن می پردازم؛

_ هدف از برگزاری یک راهپیمایی شرکت باشکوه همه اقشار جامعه است به همین منظور برنامه ریزان باید تدبیر بکار می بردند تا زمینه حضور بیشتر مردم فراهم شود .
 یکی از عوامل تأثیر گزار در حضور بیشتر مردم ساعت برگزاری و انتخاب مسیر راهپیمایی است، انتخاب مسیر های اصلی شهر برای برگزاری راهپیمایی از ضروریات استکه باید مدنظر کارشناسان باشد ، کشاندن راهپیمایان به مسیرهای فرعی و حاشیه ای و انتخاب ساعت نامناسب باعث کمرنگ شدن حضور مردم می شود.
_ ایجاد شادابی و نشاط در میان راهپیمایان باید از اصلی ترین مولفه های کارشناسان و برنامه ریزان باشد ، شادابی و نشاط در اوج گرمای هوا به دست نمی آید .
_ شناسایی شرکت کنندگان در راهپیمایی هم باید مورد نظر باشد تا متناسب با وضعیت آنان برنامه ریزی شود ، زمانی که راهپیمایی به بعد از نمازجمعه موکول می شود قاعدتاً کسانی که در نماز جمعه حضور دارند در راهپیمایی شرکت می کنند این افراد تقریباً همه روزه دار هستند و نگهداشتن آنان در زیر آفتاب گرم تدبیری صحیح نیست و باعث به زحمت افتادن آنان می شود.
_ پس توجه به سه مولفه ساعت برگزاری، ایجاد شادابی و نشاط در راهپیمایان باید مورد توجه برنامه ریزان باشد حال سوال بنده از کارشناسان مورد نظر پاسخ به این سوال است که آیا به این موارد توجه داشته اند؟
آقایان کارشناس، تدبیر در کار یعنی درست و کامل انجام دادن کار حال جایگاه تدبیر در  اینگونه برنامه ریزی را تبیین بفرمایید؟
در راهپیمایی های شهرستان دو گروه از مردم (شهری و روستایی) شرکت می کنند ، چنانچه راهپیمایی در صبح انجام شود جمعیت بیشتری از سطح شهر شرکت می کنند اما عزیزان روستایی به زحمت می افتادند چون باید صبح برای شرکت در راهپیمایی و بعد از ظهر برای حضور در نمازجمعه می آمدند که علاوه بر زحمت و مشقت متحمل صرف هزینه ایاب و ذهاب می شدند، اما با برگزاری راهپیمایی از ساعت 11 قبل از ظهر که پایان آن با حضور در نمازجمعه ختم می شد می توانستند زمینه حضور آنان در راهپیمایی را فراهم آورند، لازم به ذکر است که جمعیت زیادی از روستاها آمده بودند ...
با برخی از شرکت کنندگان که صحبت می شد تقریبا اکثریت آنان از نحوه برنامه ریزی راهپیمایی امسال گله مند و ناراضی بودند ...
و اما ؛ گاهی اتخاذ یک تصمیم اشتباه مشکلاتی به بار می آورد اما اصرار بر درست بودن آن تصمیم اشتباه اشتباهی بزرگتر است که منجر به تداوم تصمیم های اشتباه دیگر در آینده خواهد شد ، بنا بر این به جای اتکا به نظر کارشناسان به نظر مردمی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند توجه کنیم که آیا آنها هم از نحوه برگزاری مراسم راضی بودند ، جنس این مردم از طلاست آنان در سرما و گرما پای آرمانهای انقلاب و شهیدان ایستاده اند اما جنس کارشناسان از چیست؟ خدا عالم است؟
قابل توجه کارشناسان عزیز ، این مردم ولایت مدار از خواب خود می زنند تا "الغوث الغوث" و شب زنده داری کنند، قرآن به سر می گیرند و " بک یا الله بک یا الله" می گویند ، آیا شما نگران آن بودید که بیداریشان به خواب رود و پس از شبی که احیاء کرده اند در راهپیمایی شرکت نکنند ، اگر اینگونه تصور کرده اید پس بدانید هنوز این مردم را نشناخته اید ،چشمهایتان را بشویید و شکرگزار خداوند باشید که چنین ملتی را به ما ارزانی داشته است.
گاهی اوقات ریختن ماده ای بیش از ظرفیت یک ظرف باعث خراب شدن کار می شود.
توصیه می شود که تدبیرگران تدبیر زیادی بکار نبرند ، سرریز شدن تدبیر زیاد باعث آسیب رساندن به خود و دیگران می شود .
بهترین تدبیر در کار مشورت با اهل فضل و دانش و قبول اشتباهات است.

 

منبع:آبدانان خبر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب