سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14636
|
14:34 - 1394/03/22
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

ارتباط دادن همه مشکلات به تحریم،اعلام عدم توانایی در مدیریت اقتصاد کشور است

ارتباط دادن همه مشکلات به تحریم،اعلام عدم توانایی در مدیریت اقتصاد کشور است
امام جمعه ایلام گفت:ارتباط دادن همه مشکلات به تحریم،اعلام عدم توانایی در مدیریت اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به برخی سخنان که همه مشکلات کشور حتی آب خوردن را به تحریم ها ربط می دهند گفت:ارتباط دادن همه مشکلات داخلی حتی آب خوردن و محیط زیست، اشتغال جوانان، صنعت و موضوعات سیاسی به توافق و لغو تحریم‌ها، تقابل آشکار با شعار راهبردی و مهم اقتصاد مقاومتی و یک نوع فرافکنی و اعلام عدم توانایی در مدیریت کلان اقتصادی کشور است.

وی اظهار کرد:اقتصاددانان دل‌سوز حتی حامی دولت چنین اظهاراتی را در واقع اعلام بی‌برنامگی دولت پس از دو سال در حل مشکلات اقتصادی که شعار تبلیغاتی دولت تدبر و امید بود است، می‌دانند؛دولت نه تنها نسبت به حل مشکلات اقتصادی و ایجاد تسهیلات در جهت رفع معضلات جامعه اقدامی صورت نداده است، بلکه با گران کردن اقلام اصلی زندگی مردم شرایط بسیار سخت و ناروایی را بر مردم تحمیل کرده است.

امام جمعه ایلام افزود:دشمنان ملت و نظام به‌ویژه شیطان بزرگ با شنیدن این سخنان و تحلیل غلط یک مسئول که فراتر از صنعت، حتی آب و محیط زیست را به لغو تحریم‌ها گره خورده، می‌داند، طلباکارتر و گستاخ‌تر می‌شود و همواره بر مطالبات نابه‌حق و ظالمانه خود افزوده و به‌دنبال توافقی به عنوان برد - باخت و تحمیل شکست تحقیرآمیز بر ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:آقایان در این دو سال مدیریت خود به دفعات اعلام کردند که 80 تا 90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت دولت گذشته و 10 تا 20 درصد آن مشکلات مربوط به تحریم‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان کرد:قطعا اینگونه تحلیل و گره‌زدن حل مشکلات خرد و کلان کشور به لغو تحریم‌ها بزرگترین دلیل بر عدم موفقیت دولت در تحقق وعده‌های انتخاباتی به مردم است، از همه مهمتر طرح این سخنان مقابله آشکار با فرمایشات رهبری است که بارها فرمودند که تنها راه مقابله با تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: در مجموع ربط دادن محیط زیست، منابع طبیعی، آب خوردن و اشتغال به لغو تحریم‌ها یک خطای راهبردی است و حاکی از ناکارآمدی مسئولان در حل مشکلات اقتصادی و چراغ سبز به دشمنان در تاثیرگذاری تحریم‌ها بر ملت است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 18 خرداد آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل در جذب مردم پاکیزه بودن است، مساجد و نمازخانه‌ها باید مرتب، زیبا و رغبت‌انگیز باشد.

وی ادامه داد: مسجد مرکز رشد فضائل اخلاقی و نهادینه کردن ارزش‌های الهی و ترویج سبک زندگی اسلامی و کانون تعلیم و تربیت و نشر معارف دین مقدس اسلام است. مساجد در طول تاریخ محل تجمع مردم و نماد اتحاد و انسجام و همبستگی جامعه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش از مردم عزیز به‌‌ویژه خواهران و برادران، جوانان غیرتمند در خاموش کردن آتش و جلوگیری از گسترش آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع تقدیر کرد.

وی همچنین از همه نهادها و ارگان‌ها به‌ویژه سپاه و بسیج، شهرداری، منابع طبیعی، روحانیون عزیز، جهاد کشاورزی و تمام عزیزانی که در خاموش کردن این آتشسوزی همکاری داشتند، تقدیر و تشکر نمود.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد