سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 13680
|
17:59 - 1394/01/28
نسخه چاپی

امام جمعه ملکشاهی:

مسئولان اجازه ورود دشمنان به حريم دفاعى كشور را ندهند

مسئولان اجازه ورود دشمنان به حريم دفاعى كشور را ندهند
امام جمعه ملکشاهی گفت:مسئولان اجازه ورود دشمنان به حريم دفاعى كشور را ندهند.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازملکشاهی آنلاین،"سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: نبايد فضيلت ماه رجب را به بوته فراموشى سپرد زيرا در ميان ماههاى دوازده گانه، تنها و بدون ائتلاف با ماههاى ديگر از حرمت و قداست برخوردار مى باشد، در واقع چهار ماه در قرآن كريم با تعبير «حرم» يعنى برخوردار از حرمت يادشده است كه يكى از آن ها فرد است كه رجب نام دارد و در آن قتال و كشتار حرام مى باشد.

وی اظهارکرد: ازجمله شبهاى بزرگ و با عظمت ماه رجب، شب جمعه اول اين ماه است. معروف به ليلة الرغائب، اعمال مخصوصى در اين شب ذكر شده كه به واسطه آن اعمال بركات و پاداش فراوان بر انسان سرازير مى شود.

امام جمعه ملکشاهی نماز اول وقت،‌ نيکي به پدر و مادر و جهاد در راه خدا را از ارزنده‌ترين اعمال بنابه توصيه بزرگان دين دانست و گفت: اهميت نماز اول وقت به قدريست که امامان عليهم السلام جهاد در راه خدا را بعد از آن مطرح کرده‌اند.

سیدابوالفضل حسینی افزود: مضامين دعاهاي وارده در ماه رجب را صبر و شکر در پيشگاه خداوند، تبديل اضطراب به آرامش در نتيجه انس با خدا، دوري از حب دنيا و به سفر آخرت انديشيدن دانست و همگان را به نگريستن به مضامين اين دعاها دعوت کرد.

خطیب جمعه ملکشاهی ضمن توصيه نمازگزاران به تقوا گفت: بي‌تقوايي موجب خطر و گره در زندگي مي‌شود.

وی ضمن تبریک ولادت امام محمد تقي‌(ع)  با نقل روايتي از ايشان گفت: «اگر مي‌خواهي هر چيز گرانقدر را به دست آورده و به مقامات بالا برسيد به وعده‌هاي خدا اطمينان داشته باشيد».

امام جمعه ملکشاهی ضمن تقدير وتشکر از تعلیق عمره و انصراف خودجوش مردم از سفر به عمره گفت: قهر انقلابي دولت و مردم به جهت تعلیق عمره و انصراف خودجوش مردم از سفر به عمره مستحبي نه فقط بخاطر رفتار شنيع ماموران سعودي بلکه علاوه بر آن بخاطر جنايتهای رژيم آل سعود در منطقه از جمله يمن عراق و سوريه است.

سیدابوالفضل حسینی تصریح کرد: اين اقدام انقلابي دولت و ملت در راستاي همان انقلاب فرهنگي بود که امام آن را صادر کرد قطعا موجب کمک به مردم ستم ديده يمن خواهد بود و موجبات رسوايي نظام فکري و فرهنگي آل سعود را فراهم ميکند.

خطیب جمعه ملکشاهی ضمن تبریک روز ارتش ونيروي زمينی و سالروز تاسيس سپاه پاسداران گفت: دوم ارديبهشت هر سال يادآور تدبير حكيمانه امام خمينى(ره) در تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است كه ايستادگى در برابر ابرقدرت هاى شرق و غرب را سرلوحه كار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسينى را بيش از پيش نصيب ملت غيور ايران كند.

امام جمعه ملکشاهی گفت: ما بدون آن كه كسى را تهديد بكنيم، استحكام و اقتدار نيروهاى مسلّح را مهم ترين عامل در راه حفظ امنيّت خارجىِ ملّت ايران و جمهورى اسلامى ايران مى دانيم. ما كسى را تهديد نمى كنيم، امّا لازم مى دانيم ملّت ايران و كشور عزيزمان در سايه حصار مستحكم نيروهاى مسلّح جمهورى اسلامى ايران چه ارتش، چه بسيج، چه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و چه نيروهاى انتظامى  احساس امنيّت بكند. لذا وظيفه همه مسؤولان مى دانيم كه در راه اقتدار نيروهاى مسلّح تلاش كنند؛ استحكام اين نيروها را در برنامه هاى خودشان قرار بدهند.

سیدابوالفضل حسینی با اشاره به اینکه نيروهاى مسلح در هر كشورى، يكى از پايه هاى اقتدار آن كشورند گفت: يقيناً پايه اقتدار نظامى هر كشور، مى تواند نمايشگر توانايى هاى عمومى و بين المللى آن كشور باشد. ولى معناى اقتدار در خود نيروهاى مسلّح، نبايد با سهل انگارى و ساده انديشى نگريسته بشود. نيروهاى مسلّح توانمند، آن نيروهايى هستند كه انگيزه و معنويّت و عزم راسخ در آنان بتواند روشهاى آن ها، رفتارهاى آن ها و حركت آن ها را در عرصه هاى مسؤوليّت شكل بدهد، جهت بدهد و هدايت كند. اگر ايمان نباشد، بصيرت نباشد، عزم راسخ نباشد، نگاه بلندمدّت به انتهاى صفوف دشمن نباشد، تعداد جمعيّت يا كثرت عِدّه و عُدّه نظامى و تجهيزات، سرنوشت ساز نخواهد بود.

خطیب جمعه ملکشاهی اذعان کرد: حفظ آمادگيهاى گوناگون، مخصوصاً آمادگى روحى براى دفاعى جانانه از اسلام و انقلاب، بالاترين فريضه اى است كه امروز متوجه شما و همه نيروهاى مسلح است. سپاه و بسيج و ارتش، بايد اين آمادگى را در حد اعلى حفظ كنند و نگذارند اندك فتورى در عزم و اراده مردانه آنان پديد آيد.

امام جمعه ملکشاهی تصریح کرد:  ممكن است تا پنجاه سال ديگر هم هيچ دشمنى جرأت حمله كردن به مرزهاى ما را نداشته باشد. واقعیتش اين است كه هشت سال جنگ تحميلى، به همه نشان داد كه جنگيدن با ايران صرفه ندارد. اگر روزى جنگى باشد، آحاد ملت، همپا و همقدم با نيروهاى مسلح و سازمانهاى رسمى، وارد ميدان خواهند شد. ممكن است بر اثر آن تجربه، هيچ جنگى پيش نيايد، اما آمادگى نيروهاى مسلح بايد طورى باشد كه گويا فردا جنگ خواهد بود. دائم بايد بيدار باشند.

سیدابوالفضل حسینی با اشاره به اینکه دشمن توقع به کاستن قدرت دفاعی کشور ما دارد گفت: ميگويند شما قدرت دفاعي تان را كم كنيد؛ يکي از بندهاي مذاکرات به موشکهاي بالستيک است و کم شدن موشکها هم از نظر تعداد وهم از نظر برد مسافت ، مسئولين گوناگون و بخشهاى مختلف و نيروهاى مسلّح، به توفيق الهى روزبه روز بر قدرت دفاعى خودشان خواهند افزود.

خطیب جمعه ملکشاهی تاکید کرد: به هيچ وجه اجازه داده نشود كه دشمنان به بهانه نظارت بر تأسيسات هسته اى، به حريم امنيّتى و دفاعى كشور نفوذ كنند؛ مسئولين نظامى كشور به هيچ وجه مأذون نيستند كه به بهانه نظارت و بازرسى و مانند اين حرفها، بيگانگان را به حريم و حصار امنيّتى و دفاعى كشور راه بدهند يا توسعه دفاعى كشور را متوقّف كنند؛ توسعه دفاعى كشور، توانايى دفاعى كشور، مشت محكم ملّت در عرصه نظامى، اين بايستى همچنان محكم بماند و محكم تر بشود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب