سرویس: استان ایلام
کد خبر: 11596
|
16:27 - 1393/09/28
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

اقتصاد مقاومتی تنها راه فائق آمدن بر چالش‌های بزرگ اقتصادی است

اقتصاد مقاومتی تنها راه فائق آمدن بر چالش‌های بزرگ اقتصادی است
امام جمعه ایلام گفت:اقتصاد مقاومتی تنها راه فائق آمدن بر چالش‌های بزرگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه ایلام اشهار کرد:با توجه به سقوط شدید نفت که یکی از توطئه‌های اقتصادی علیه ملت ایران است که توسط آمریکا و رژیم فاسد و خائن آل سعود پدید آمد در حال حاضر ضروری‌ترین کار، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد:عنوان کردن اقتصاد مقاومتی که برای اجرا شدن، بارها توسط رهبری مطرح شده است انتظار می‌رود همه دلسوزان انقلاب و به ویژه دولت و مجلس با تعامل و تفاهم، موانع تحقق آن را پیگیری و رفع کنند؛ چنانچه همه دست‌اندرکاران عرصه اقتصاد چه بخش‌های دولتی و چه خصوصی وارد میدان شوند، دستاوردهای مهمی در زمینه استقلال اقتصادی آن هم در سایه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود. 

امام جمعه ایلام افزود:سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر فرزانه انقلاب تبیین و ارائه شده یکی از مهمترین و در عین حال ضروری‌ترین برنامه برای ساماندهی به اوضاع اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه و تحمیلی دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:ولت با تهیه لوایح و ارائه به مجلس و استفاده از کارشناسان مجرب و دلسوز برای تحقق این شعار راهبردی و مهم، اقدام سریع به عمل آورد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان کرد:البته یکی از مولفه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولیدات داخلی و جلب اعتماد مردم برای استفاده از تولیدات داخل کشور و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری است.

وی افزود:اید تولیدات داخلی از نظر کیفیت با رعایت استانداردهای بین‌المللی با کالاهای خارجی رقابت کنند؛ باید رسانه ملی و مطبوعات با تهیه برنامه‌ها فرهنگ‌سازی کنند؛ باید موضوع همایش‌ها، سمینارها و گردهمایی‌ها در سراسر کشور طرح اقتصاد مقاومتی باشد. 

امام جمعه ایلام در ادامه خطبه های خود با اشاره به استقبال مردم ایلام از زائران اربعین حسینی تاکید کرد:زبان از بیان وصف مردم ایلام قاصر است؛ به مردم استان ایلام و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت درود می‌فرستم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:از همه مدیران نهادها، استاندار، فرمانداران، ائمه جمعه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، هلال احمر، بهداشت و درمان، سازمان حج و زیارت، پلیس راهور، بازاریان، اصناف، کمیته امداد امام خمینی، ستادهای مردمی، بسیج، پایانه‌ها و سازمان حمل و نقل، گمرک استان ایلام و به ویژه مردم شهرستان مهران به واسطه استقبال پرشور از زائران اربعین حسینی قدردانی می‌کنم.

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد