سرویس: اقتصادی
کد خبر: 11570
|
15:35 - 1393/09/26
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز استان شروع به کار کرد

واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز استان شروع به کار کرد
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز استان شروع به کار کرد.

عمران علیمحمدی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیایلام بیداراظهار کرد: گوگرد تولیدی در پالایشگاه های گاز بسیار بالا بوده و ضمن ایجاد بوی نامطبوع اثرهای مخربی نیز بر محیط زیست بر جا می گذارد. 

وی با اشاره به افتتاح این واحد در سال گذشته تصریح کرد: باوجود افتتاح این واحد در سال گذشته ،به دلیل نواقص موجود در دستگاهها عملا هیچ شیرین سازی در پالایشگاه صورت نمی گرفت و همچنان مردم درمسیر تردد کامیونها از بوی نامطبوع میعانات گازی در رنج بودند. 
عضو کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: از ماهها قبل با پیگیری این مهم از طریق وزارت نفت و مسئولین مربوطه در نهایت با تکمیل و راه اندازی کامل مجموعه شیرین سازی و از بین برنده بوی نامطبوع میعانات گازی، تولیدات گازی استان وارد مرحله جدیدی در تولید و صادرات این تولید اساسی در استان شد. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه اندازی کامل دستگاههای واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام، گوگرد تولیدی را بطور قابل ملاحظه ای کاهش داده و با حذف مرکاپتان میعانات گازی بوی نامطبوع میعانات گازی را حذف می کند.

وی نصب و راه اندازی کامل و شروع به کار دستگاههای شیرین سازی میعانات گازی را اقدامی ارزنده ارزیابی و حمایت همه جانبه از این مجموعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با شیرین سازی این میعانات علاوه بر رضایتمندی مردم و کاهش آثار احتمالی زیست محیطی، حمل و نقل آن نیز با آسودگی خاطر بیشتری صورت خواهد گرفت.
علیمحمدی همچنین به ضرورت اجرای فاز دوم پالایش گاز ایلام اشاره  و بیان داشت: اجرای فاز دوم پالایش گاز ایلام توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز تهران در حال مشاوره و اجرای مناقصه است.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد اسناد اجرای فاز دوم این پروژه عظیم اوایل سال آینده به مناقصه گذاشته شود، خاطرنشان ساخت: اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال افراد جویای کار در استان خواهد داشت.
 علیمحمدی افزود: به عنوان خادم مردم استان از روز اول پیگیر توسعه صنعت نفت و گاز استان بوده ام و تا آخر نیز در این راستا تمام تلاش خود را خواهم کرد.
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه نفت و گاز استان تشریح کرد: تا بحال بیش از 50 مکاتبه در این راستا با وزارت نفت و شرکتهای تابعه داشته ام و الحمدالله دولت برای توسعه نفت و گاز استان برنامه دارد.
وی به تلاشهای وزیر نفت در این خصوص اشاره و گفت: وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت انصافا" نگاه ویژه ایی به استان ایلام دارند وجا دارد از مجموعه وزارت نفت ،مدیرعامل شرکت ملی نفت ، معاونین و شرکت توسعه نفت و گاز غرب کشور در این خصوص تشکر نمایم.

عضو کیسیون اصل 90 مجلس پیگیریهای استاندار ایلام در این مسیر را درخور تقدیر دانست و بیان داشت: با همکاری مسئولین دلسوز استان همواره پیگیر مشکلات استان هستیم و امیدواریم در این راستا بتوان گامهای استواری برداریم.

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد