ایلام بیدار15:35 - 1393/09/26
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز استان شروع به کار کرد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز استان شروع به کار کرد.

عمران علیمحمدی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیایلام بیداراظهار کرد: گوگرد تولیدی در پالایشگاه های گاز بسیار بالا بوده و ضمن ایجاد بوی نامطبوع اثرهای مخربی نیز بر محیط زیست بر جا می گذارد. 

وی با اشاره به افتتاح این واحد در سال گذشته تصریح کرد: باوجود افتتاح این واحد در سال گذشته ،به دلیل نواقص موجود در دستگاهها عملا هیچ شیرین سازی در پالایشگاه صورت نمی گرفت و همچنان مردم درمسیر تردد کامیونها از بوی نامطبوع میعانات گازی در رنج بودند. 
عضو کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: از ماهها قبل با پیگیری این مهم از طریق وزارت نفت و مسئولین مربوطه در نهایت با تکمیل و راه اندازی کامل مجموعه شیرین سازی و از بین برنده بوی نامطبوع میعانات گازی، تولیدات گازی استان وارد مرحله جدیدی در تولید و صادرات این تولید اساسی در استان شد. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه اندازی کامل دستگاههای واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام، گوگرد تولیدی را بطور قابل ملاحظه ای کاهش داده و با حذف مرکاپتان میعانات گازی بوی نامطبوع میعانات گازی را حذف می کند.

وی نصب و راه اندازی کامل و شروع به کار دستگاههای شیرین سازی میعانات گازی را اقدامی ارزنده ارزیابی و حمایت همه جانبه از این مجموعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با شیرین سازی این میعانات علاوه بر رضایتمندی مردم و کاهش آثار احتمالی زیست محیطی، حمل و نقل آن نیز با آسودگی خاطر بیشتری صورت خواهد گرفت.
علیمحمدی همچنین به ضرورت اجرای فاز دوم پالایش گاز ایلام اشاره  و بیان داشت: اجرای فاز دوم پالایش گاز ایلام توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز تهران در حال مشاوره و اجرای مناقصه است.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد اسناد اجرای فاز دوم این پروژه عظیم اوایل سال آینده به مناقصه گذاشته شود، خاطرنشان ساخت: اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال افراد جویای کار در استان خواهد داشت.
 علیمحمدی افزود: به عنوان خادم مردم استان از روز اول پیگیر توسعه صنعت نفت و گاز استان بوده ام و تا آخر نیز در این راستا تمام تلاش خود را خواهم کرد.
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه نفت و گاز استان تشریح کرد: تا بحال بیش از 50 مکاتبه در این راستا با وزارت نفت و شرکتهای تابعه داشته ام و الحمدالله دولت برای توسعه نفت و گاز استان برنامه دارد.
وی به تلاشهای وزیر نفت در این خصوص اشاره و گفت: وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت انصافا" نگاه ویژه ایی به استان ایلام دارند وجا دارد از مجموعه وزارت نفت ،مدیرعامل شرکت ملی نفت ، معاونین و شرکت توسعه نفت و گاز غرب کشور در این خصوص تشکر نمایم.

عضو کیسیون اصل 90 مجلس پیگیریهای استاندار ایلام در این مسیر را درخور تقدیر دانست و بیان داشت: با همکاری مسئولین دلسوز استان همواره پیگیر مشکلات استان هستیم و امیدواریم در این راستا بتوان گامهای استواری برداریم.

 

انتهای پیام/ب