سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1051
|
14:07 - 1391/10/16
نسخه چاپی

اعتلای فرهنگ وقف در جامعه وظیفه ای همگانی است

اعتلای فرهنگ وقف در جامعه وظیفه ای همگانی است
نماینده مردم دره شهر، آبدانان و دهلران در مجلس شورای اسلامی اعتلای فرهنگ وقف در جامعه را وظیفه ای همگانی و از تاکیدات دین مبین اسلام دانست.

 

به گزارشایلام فردابه نقل از ایرنا، علی محمد احمدی در نشست با مدیر کل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه یک ارگان مسوول نبوده بلکه همه دستگاه های تبلیغی و اجرایی بایستی در راستای اعتلای این فریضه در جامعه تلاش کنند

وی افزود: باید با یک برنامه ریزی صحیح و سیاست اصولی افکار عمومی را به سمت فرهنگ وقف سوق داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افزود: اگر به سنت حسنه وقف به درستی توجه شود، بسیاری از مشکلات فعلی جامعه مرتفع خواهد شد.

احمدی به کارکردهای اصلی وقف در جامعه اشاره و یادآور شد: آثار مثبت وقف در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاب می کند که برای گسترش این سنت حسنه در جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی انجام مطالعات گردشگری مذهبی با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری و تهیه طرح های گردشگری مذهبی را عامل اصلی تقویت زیرساخت های این استان برای جذب گردشگان دانست و بر خدمات دهی ویژه برای روستاهای میزبان بقاع متبرکه به عنوان قطب های گردشگری مذهبی تاکید کرد.

احمدی منطقه زرین آباد شهرستان دهلران با وجود شش بقعه متبرکه را به عنوان قطب مناسب گردشگری مذهبی در این استان عنوان کرد و اضافه کرد: با پرداخت یارانه سفرهای زیارتی و توسعه زیرساخت های مناطق مستعد می توان این استان را به عنوان قطب گردشگری مذهبی در سطح کشور معرفی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این نشست وجود 63 بقعه متبرکه را مایه نورانیت این استان دانست و گفت: هیچ چیزی به اندازه بقاع متبرکه به این استان خدمت فرهنگی نمی کند.

حجت الاسلام ˈمحمد کاروندˈ بیان کرد: مجوز شش نمایندگی این اداره در شش شهرستان استان برای رسیدگی و سرعت بخشی در امور امور وقفی صادر شده است.

وی وجوذ جاذبه ای طبیعی و گردشگری در کنار بقاع متبرکه در بعضی مناطق این استان از جمله امامزاده پیرمحمد (ع) بدره و تاج الدین و نظام الدین (ع) کلم را بهترین مراکز گردشگری در این استان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیره استان ایلام گفت: هفت هزار هکتار از موقوفه های منطقه رضا آباد شهرستان مهران در اختیار منابع طبیعی است که با احیای این میزان موقوفه استان ایلام در زمینه وقف به جایگاه بهتری دست خواهد یافت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب