سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1039
|
14:39 - 1391/10/15
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

قیام مردم قم در سال 56 حرکت انقلاب را فزاینده کرد

قیام مردم قم در سال 56 حرکت انقلاب را فزاینده کرد
امام جمعه ایلام گفت: قیام مردم قم در سال 56 حرکت انقلاب را فزاینده کرد.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل ازفارس،حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: حماسه 19 دی ماه 56 سالروز قیام حوزه‌های علمیه، علما، روحانیون و مردم با بصیرت و انقلابی شهر خون و قیام "قم" علیه رژیم سفاک و دیکتاتور پهلوی بود.

وی ادامه داد: با قیام قم آهنگ حرکت انقلاب با برپایی راهپیمایی‌ها و تظاهرات میلیونی با محتوای کامل اسلامی شتاب فزاینده‌ و گسترده‌تری به خود گرفت و رهبری و زعامت امام راحل به عنوان نقش کلیدی و اصلی مبارزه با رژیم پهلوی ظاهر شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: عامل اصلی در تعمیق و مردمی شدن نهضت با شعارهای دینی و اسلامی و شرکت توده‌های مذهبی به ویژه جوانان بود.

لطفی تصریح کرد: قیام روحانیت و مردم قم ثابت کرد که شاه از حرکت مذهبی و سیاسی به رهبری امام بیش از هر حرکت و جنبش سیاسی دیگر وحشت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: این قیام سبب شد تا متحجرین حوزه‌ها و کسانی که مروج جدایی دین از سیاست بودند همواره درس و بحث های حوزوی را به مبارزه علیه رژیم شاه ترجیح می دادند با شکست مواجه شوند.

وی ادامه داد: ماهیت رژیم ضد مردمی شاه آشکار و شعار سقوط نظام فاسد شاهنشاهی شعار اصلی مردم انقلابی شد، برخی از احزاب و جمعیت‌هایی که حرکت سیاسی خود را با اتکا به حقوق بشر و فضای باز سیاسی ایجاد شده توسط شاه در چارچوب قانون اساسی شکل داده بودند به تدریج از مردم جدا شدند و به دامن آمریکا و غرب پناه بردند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به رویداد بزرگ 19 دی 59 یعنی آزادسازی ارتفاعات میمک به دست توانمند عشایر منطقه به ویژه ایل خزل اشاره کرد و گفت: این روز یادآور حماسه بزرگ فتح میمک توسط ارتش، سپاه و رزمندگان عشایر منطقه از جمله ایل بزرگ خزل است.

وی همچنین به آغاز هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف در سیره ائمه معصومین از جایگاه ویژه ای برخوردار است، وقف نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی جامعه از جمله ایجاد تسهیلات برای ازدواج جوانان، توسعه و عمران مساجد، توسعه مراکز دینی و ... دارد.

خطیب جمعه ایلام همچنین رحلت آیت‌الله مجتبی تهرانی را به محضر امام زمان (عج) و رهبر فرزانه انقلاب و ملت عزیز ایران تسلیت گفت و افزود: آیت‌الله تهرانی عالمی عارف، فقیهی وارسته و مجاهدی نستوه بود.

وی در ادامه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تذکر داد و خواستار ساماندهی وضعیت توزیع برنج و مقابله با دلالان در استان ایلام شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب