سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1034
|
13:10 - 1391/10/13
نسخه چاپی

تمهید برگزاری جشنواره ملی قرآنی ˈشفقˈ در ایلام اندیشیده شد

تمهید برگزاری جشنواره ملی قرآنی ˈشفقˈ در ایلام اندیشیده شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تمامی تمهیدهای لازم برای برگزاری جشنواره ملی نقاشی آیات قرآنی با عنوان شفق در استان اندیشیده شده است.

 

به گزارشایلام فردابه نقل از ایرنا،علی گهرسودی افزود: این جشنواره 5 تا 9بهمن سال جاری در مرکز استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره در سه بخش نمایشگاهی، مسابقه ای و کارگاهی برگزار می شود و هنرمندان فعال عرصه نقاشی می توانند آثار خود را تا 30 دی سال جاری از طریق ثبت نام در سایت مربوط به این جشنواره ارسال کنند.

وی اضافه کرد: جشنواره شفق با موضوع انسان از منظر قرآن و قرآن کتاب بیداری برگزار می شود و آثار دریافت شده از هنرمندان سراسر کشور از سوی هیاتی متشکل از کارشناسان، هنرمندان مجرب و استادان برجسته هنر نقاشی کشور، داوری و گزینش می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: هنرمندان دعوت شده به این جشنواره آثار هنری را با حضور استاد راهنما و مسوول کارگاه نقاشی تولید خواهند کرد که این آثار در پایان توسط داوران مرحله نهایی قضاوت و در نمایشگاهی در آیین اختتامیه به نمایش گذاشته می شود.

وی ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و ارائه معانی متعالی قرآنی از طریق هنر نقاشی، افزایش علاقمندی جامعه به منظور توسعه و ترویج فرهنگ نورانی قرآن و همچنین استفاده از شیوه‌های جدید و کارآمد هنری در موضوعات قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب