سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1019
|
21:08 - 1391/10/11
نسخه چاپی

مناقصه مرحله نخست اتصال ایلام به شبکه راه آهن سراسری برگزار می شود

مناقصه مرحله نخست اتصال ایلام به شبکه راه آهن سراسری برگزار می شود
استاندار ایلام گفت: مناقصه مرحله نخست اتصال این استان به شبکه راه آهن سراسری تا پایان امسال برگزار می شود.

 

به گزارشایلام فردابه نقل از ایرنا، محمود عباس زاده عصر روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی ایلام که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: اتصال استان ایلام به شبکه راه آهن سراسری از آرزوهای دیرینه مردم بویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام است.

وی افزود: در روزهای گذشته مذاکره های گسترده ای با وزیر راه و شهرسازی و معاون زیرساخت این وزارتخانه در خصوص نهایی شدن این طرح برگزار شد که با قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی و با اتمام مطالعات، مرحله نخست مناقصه این طرح تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

استاندار ایلام از مدیرکل جدید راه و شهرسازی ایلام خواست پیگیری اجرای این طرح را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهد.

عباس زاده پیوند به شاهراه ها و توسعه شبکه های ارتباطی بویژه در بخش آزادراه و بزرگراه را از عوامل اصلی توسعه یافتگی در جهان امروز عنوان و بیان کرد: ایلام از معدود استان های کشور است که تاکنون بزرگراه در آن احداث نشده است.

وی با انتقاد از توزیع منابع و امکانات بر پایه شاخص های سرانه جمعیتی ادامه داد: استان ایلام اکنون به عنوان قلب و سینه تردد زوار به عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.

استاندار ایلام گفت: تنها در سه چهار روز گذشته 50 هزار زائر ایرانی از خروجی مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات عراق مسافرت کرده اند.

عباس زاده افزود: این استان از ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی در بخش های مختلف انرژی و کشاورزی برخوردار است که در صورت گسترش امکانات بویژه در بخش زیرساختی و راه های ارتباطی می توان از این موهبت خدادادی استفاده بسیار بیشتری برد.

وی اظهار کرد: نگاه مسوولان ارشد نظام و شخص رییس جمهوری به ایلام بسیار ممتاز و خاص است و در نشست گذشته هیات دولت با استانداران، آقای احمدی نژاد بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای توسعه استان تاکید کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی جدید ایلام نیز در این آیین در سخنان کوتاهی راه و شهرسازی را از وسیع ترین دستگاه های اجرایی برشمرد.

عبدالله بهادری، آسیب شناسی و شناخت وضعیت موجود استان را برای ارائه راهکارها و حل مشکلات بخش راه های ایلام مورد تاکید قرار داد.

در پایان این آیین ضمن قدردانی از خدمات و زحمات مهندس محمدامین نصراللهی زاده قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی پیشین ایلام، عبدالله بهادری  به عنوان مسوول جدید این دستگاه اجرایی معرفی شد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب