سرویس: سیاسی
کد خبر: 65296
|
00:11 - 1403/02/21
نسخه چاپی

کارشناس مذهبی:

طرح نور در جهت حفظ هویت دینی است

طرح نور در جهت حفظ هویت دینی است
کارشناس مذهبی گفت: اجرای طرح‌نور به حفظ فرهنگ و هویت دینی و ملی کمک می‌کند و باعث ایجاد محیطی مطابق با ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی کشور می‌شود.

حجت الاسلام محمد اله‌پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: موضوعات پوشش و حجاب یکی از اصول انکار ناپذیر در دین مبین اسلام بوده و این مهم در ایران بعنوان خط مقدم جهان اسلام از نگاه مردم و مراجع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این‌کارشناس مذهبی اظهار کرد: این روزها و در پی درخواست‌های مکرر مردم دیندار و همچنین وضع قوانین ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اجرای طرح نور به مقابله با امر بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه آمده و این نیازمند حمایت همه مردم از آن است.

وی افزود: حمایت از چنین طرح‌هایی به حفظ فرهنگ و هویت دینی و ملی کمک می‌کند و باعث ایجاد محیطی مطابق با ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی کشور می‌شود.

اله‌پناهی تصریح کرد: همچنین تقویت طرح نور به ارتقای امنیت اجتماعی و احترام متقابل در جامعه کمک خواهد کرد.

این طرح همانند خیلی موضوعات دیگر نیز مخالفانی داشته که نیازمند بررسی آن در محیطی علمی و گفتگو محور خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: یک نکته مهم که نباید به راحتی از کنار آن گذشت این بوده که  اجرای قوانین و مقررات می‌تواند به حفظ و تقویت استانداردهای فرهنگی و دینی کمک کند، به شرط اینکه این موارد با رویکردی متعادل و با احترام به حقوق بشر و آزادی‌های فردی اجرا شوند.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب