سرویس: سیاسی
کد خبر: 65288
|
00:21 - 1403/02/20
نسخه چاپی

امام‌جمعه آبدانان:

ضعف ایمان باعث ترک امربه‌معروف و نهی شده است

ضعف ایمان باعث ترک امربه‌معروف و نهی شده است
امام‌جمعه آبدانان گفت: یکی از عواملی که باعث کاهش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شده، ترس است که از ضعف ایمان نشئت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی احمد فداله شامگاه امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث کاهش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شده، ترس است که از ضعف ایمان نشئت می‌گیرد.

 امام‌جمعه آبدانان افزود: این حجم از بی‌حجابی در شهرستان آبدانان در استان‌های بزرگی چون استان اصفهان هم مشاهده نمی‌شود کوتاه‌آمدن از فریضه مهمی چون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث شکستن شدن بسیار از قبح‌ها شده است که متأسفانه شاهد این وضعیت حجاب شهرستان هستیم.

وی در بخش دیگر از اظهارات به شعار سال اشاره و افزود: باید از سرمایه‌گذاران داخلی شهرستان حمایت شود و موانع پیشرو آنها از جمله نداشتن زمین مرتفع شود.

حجت‌الاسلام احمد فداله در پایان گفت: ان‌شاءالله در آیندهٔ نزدیک تعدادی از سرمایه‌گذاران شهرستان دزفول به شهرستان مراجعه می‌کنند تا امکان سرمایه‌گذاری در این شهرستان را بررسی نمایند.

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در این جلسه به گلایه بعضی از خانواده‌ها از هزینه‌های بالایی جهیزیه اشاره و اظهار داشت: متأسفانه تهیه جهیزیه یکی از بنیادی‌ترین مشکلات خانواده‌ها به هنگام ازدواج دختر شده است. پدر و مادرهایی که پس از پذیرش داماد، دخترشان را برای زندگی مشترک آماده کرده‌اند، خرید همین جهیزیه که باید به هدف آغاز زندگی نو دو جوان باشد صد زندگی جوانان شده است.

وی افزود: جوانان باید یاد بگیرند برای تأمین مایحتاج زندگی حریص نباشند و صرفاً به ملزومات جهیزیه بسنده کنند و با مدل‌های ساده‌تر زندگی را آغاز کنند. اما مشکل این است که جوانان می‌خواهند از همان آغاز، بهترین‌ها را داشته باشند؛ و از آن جایی که الگویی درست در خرید جهیزیه ندارند، خواستار وسائل گران‌بها می‌شوند و خانواده‌شان را به دردسر می‌اندازند.

فرماندار آبدانان با بیان اینکه هزینه‌های سرسام‌آور جهیزیه مانع از سنت حسنه ازدواج شده است، گفت: این وسایل و تجهیزات تأمین‌کننده آرامش زندگی نیست و خانواده‌ها برای جوانان روشن کنند که آغاز یک زندگی نو با کمترین امکانات نیز شدنی است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب