سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65272
|
07:48 - 1403/02/19
نسخه چاپی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام خبر داد:

برخورداری ۳۶۶ روستا در ایلام از اینترنت پرسرعت

برخورداری ۳۶۶ روستا در ایلام از اینترنت پرسرعت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۳۷۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در ایلام وجود دارد که از این تعداد روستا ۳۶۶ در ایلام از اینترنت پرسرعت برخوردارند.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام علیکریمیصبح امروز در خصوص بهره‌مندی روستاهای ایلام از اینترنت پر سرعت اظهار کرد: ۳۷۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در ایلام وجود دارد که از این تعداد ۳۶۶ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تصریح کرد: پروژه‌هایی در ایلام در راستای افزایش تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت پرسرعت در سطح استان در حال اجرا است، ابراز کرد: در این راستا برای بهبود کیفیت بستر و اتصال روستاهای باقی‌مانده به خطوط اینترنت پرسرعت در ایلام ۵۰ پروژه در سطح ایلام تعریف شده است.

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای استان از امکان اینترنت برخوردار هستند و در راستای تقویت و ارتقای کیفی اینترنت این روستاها برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، افزود: انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان از اینترنت پرسرعت برخوردار باشند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به اینکه تلاش می‌شود همه روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، یادآور شد: هر روستایی که دارای اینترنت باشد در واقع این ظرفیت و امکان را دارد که به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

 کریمی با بیان اینکه اینترنت پرسرعت خانگی، منازل و کسب‌وکارها، یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار در ایلام در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، گفت: اتصال شهرهای استان به فیبر نوری در سطح ۲۷ شهر در حال عملیاتی‌شدن و اجرا است.

 وی با بیان اینکه در مجموع پیشرفت فیزیکی اتصال شهرهای ایلام به فیبر نوری حدود ۶۰ درصد است، افزود: در حال حاضر شهرهای ایلام و مهران به شبکه فیبر نوری متصل هستند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در مجموع ۸۷۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری بین‌شهری در ایلام طراحی شده است که از این میزان ۸۰۰ کیلومتر انجام شده است.

 کریمی خاطرنشان کرد: شبکه درون‌شهری فیبر نوری نیز در سطح ۵۰۰ کیلومتر از شهرهای استان در حال اجرا است.

 وی بیان کرد: ۸۶ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت ۳G/۴G طی ۲ سال گذشته متصل شده است.

 به گفته کریمی، سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاها اجرایی شده است.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب