سرویس: سیاسی
کد خبر: 65226
|
00:16 - 1403/02/17
نسخه چاپی

امام‌جمعه آبدانان:

بیداری دانشجویان نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است

بیداری دانشجویان نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است
امام‌جمعه آبدانان گفت: بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی احمدفداله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب تشیع امام صادق (ع) را به محضر همه شیعیان و دوستداران آن حضرت اظهار داشت: امام صادق (ع) هزار عالم و دانشمند را تربیت کردند و با اینکار به دین اسلام و مذهب شیعه، خدمت ارزنده‌ای نمودند.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام فرمود اگر سه چیز نبود، انسان هیچگاه جلوی خدا سر خم نمی‌کرد، سه بلا هست که باعث می‌شود انسان در برابر پروردگارش زانو بزند، این کارکرد بلاهاست. بعد حضرت فرمود: «فقر، مرض و موت». فقر باعث به‌زانودرآمدن انسان می‌شود، بیماری باعث می‌شود انسان به التماس روی آورد و دیگری مرگ است که کسی از آن گریزی ندارد.

امام‌جمعه آبدانان خاطرنشان کرد: اگر این سه چیز در عالم نبود، اگر در زندگی فقر نبود و همه انسان‌ها در رفاه و راحتی بودند، مریضی هم نبود نه برای خود و نه برای اطرافیان، مرگ هم نبود و همه جاودانه بودند، انسانی که در رفاه کامل است، هیچ‌وقت نمی‌میرد و هیچ مصیبتی هم او را به درد نمی‌آورد، آن وقت آیا این فرد خدا را بنده بود؟

امام‌جمعه آبدانان با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره‌پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را تشریح کردند.

وی ادامه داد: امروز فرهیختگان دنیای اسلام جوانان اروپا و آمریکا را تحسین می‌کنند حقایقی که جمهوری اسلامی ۴۵ سال می‌گوید کسی باور نمی‌کرد، اما امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند خدا را شکر بیداری در جهان ایجاد شده البته جبهه استکبار همواره از بیداری اسلامی و ملت‌ها در هراس بودند.

احمدفداله اضافه کرد: استکبار جهانی برای اداره خود هیچ فردی برایشان مهم نیست هر کسی در عرصه بیداری قرار بگیرند برای اینکه خودشان بمانند از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند.

وی گفت: معلمان و مربیان پرورشی نقش ویژه‌ای در هویت‌بخشی به نسل آینده برعهده داشته و جامعه نیز بالاترین تواضع و منزلت اجتماعی را نسبت به معلمان دارند.

امام‌جمعه آبدانان یادآور شد: معلمان باید در شرایط کنونی خیلی بصیرت و معرفت داشته باشند چرا که علم با تزکیه در کنار هم به نتیجه می‌رسد و این آموزش‌وپرورش است که نیروی انسانی را می‌سازد و نیاز اساسی هر جامعه به نیروی توانمند فعال است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب