سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65198
|
09:06 - 1403/02/15
نسخه چاپی

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

تولید کلزا در ایلام رکورد زد
معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن کلزا تاکنون از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حشمت‌الله زرین‌جوب صبح امروز در جمع اصحاب رسانهاظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت‌ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

 وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش‌یافته است.

 معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن‌کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت‌زمان یک‌ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزا کاران پرداخت شده است.

 وی تأکید کرد: باتوجه‌به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.

 معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به‌موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تأثیر داشته است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب