سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65053
|
00:54 - 1403/02/06
نسخه چاپی

معاون استاندار ایلام:

تکمیل زنجیره ارزش در حوزه انرژی اولویت استان ایلام است

تکمیل زنجیره ارزش در حوزه انرژی اولویت استان ایلام است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به وجود منابع عظیم ذخایر نفت و گاز در این استان، گفت: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه انرژی اولویت این استان در راستای تحقق جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، شهریار عباسی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با حضور هیئتی اعزامی از وزارت کشور، اظهار کرد: استان ایلام دارای بیش از ۱۱ درصد ذخایر گازی و ۶ درصد از ذخایر نفتی کشور است.

 وی با اشاره به نقش مردم و استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و آبادانی ویرانی‌های ناشی از جنگ، افزود: استان ایلام بیش از ۱۶ سال هم در جنگ تحمیلی و هم در دوران بازسازی از قافله توسعه صنعتی کشور عقب ماند و این در حالی است که سایر استان‌ها در این دوران، در حال صنعتی‌شدن، توسعه زیر ساخت‌ها توسعه‌ای، عمران و ایجاد اشتغال بودند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف صنعتی و توجه به مناطق محروم از جمله استان ایلام، گفت: استان ایلام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 عباسی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان دهلران به‌عنوان یک کارگاه صنعتی با وجود پتروشیمی دهلران، نیروگاه صبا انرژی و مجتمع ان. جی. ال و حوزه‌های نفت و گازی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

 وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی اولویت اول استان انرژی و توسعه آن است که مطابق با سیاست‌های دولت سیزدهم بحث ایجاد زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان‌ها است.

 تکمیل زنجیره ارزش در حوزه انرژی اولویت اول استان ایلام است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در سفر سال گذشته دکتر وحیدی، وزیر کشور گزارش ویژه‌ای از وضعیت استان با حضور استاندار و معاونین استاندار ارائه شد و مقرر شد که باتوجه‌به تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران و بازدیدهای مکرر وزیر کشور از استان و مرز مهران، هیئتی از متخصصان، دستیاران و مشاوران وزیر در امور صنعتی به‌صورت میدانی ظرفیت‌های استان را بررسی کنند.

 عباسی گفت: وزیر کشور در این راستا پیشنهاد دادند که چنانچه مشکلاتی در حوزه‌های مختلف صنعت استان وجود داشت که رفع آن از توان استان خارج است، برای دستیابی به مسیر توسعه استان با کمک تجارب ارزشمند این هیئت، از ظرفیت‌ها و اختیارات وزیر کشور برای گره‌گشایی مسیر صنعت استفاده شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: امید است با حضور این هیئت در استان، بتوان دستاوردهای ارزشمندی برای برون‌رفت حوزه صنعت استان و مشکلات معیشتی مردم و ایجاد اشتغال پایدار کسب شود.

 دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

سید مجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور نیز در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی در سالن شهید رجایی استانداری ایلام، با تأکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها، گفت: فعال‌شدن بازارچه‌ها به‌ویژه بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

سید مجید هدایت مشوق‌های اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال‌شدن بازارچه عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌ها بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

 وی یادآور شد: فعال‌شدن بازارچه فراهم‌کننده رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال‌شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

 مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است و می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان بسترساز رشد اقتصادی باشد.

 هدایت خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در راستا مجموعه وزارت کشور همه تلاش خود را بکار گرفته است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب