سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65051
|
00:08 - 1403/02/06
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه:

توجه به گردشگری زمینه‌ساز تحقق شعار سال است

توجه به گردشگری زمینه‌ساز تحقق شعار سال است
مدرس دانشگاه گفت: توجه به گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز تحقق شعار سال باشد به همین دلیل این امر نیازمند برنامه‌ریزی و مشارکت همگانی است.

علی بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: اقتصاد یک بحث مبنایی هست و یک بحث بسیار جدی هست که همواره مورد مطالبه رهبر انقلاب است و لذا ضروری است تا به آن توجه ویژه‌ای شود و عزم جدی برای آن وجود داشته باشد.

وی افزود: روند نام‌گذاری امسال با سال‌های گذشته متفاوت بوده و نشان‌دهنده این است که نام‌گذاری سال‌ها در طول سال گذشته روند زیربنایی داشته و توسعه زیرساخت‌ها را در دستور کار دارد، اما امسال با نوعی سال نتیجه‌گیری است از این لحاظ با سال‌های گذشته متفاوت است.

مدرس دانشگاه گفت: ما در کشور برای حوزه تولید با کاهش تنوع تولید مواجه هستیم امری نتیجه عدم مشارکت کمتر مردم است به همین  دلیل برای جهش تولید و شکوفایی اقتصاد باید جهش تولید را در راستای اکثریت مردم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توریسم یکی از مزیت‌هایی است که می‌تواند تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف به‌خصوص اقتصاد باشد و بسیاری از مشکلات اقتصادی را به حداقل برساند حتی کشورهایی وجود دارند که اقتصاد آن‌ها بر پایه گردشگری می‌چرخد و جذب سرمایه‌گذار در این زمینه، سیاست‌گذاری مناسب و توسعه زیرساخت می‌تواند در حوزه توریسم و گردشگری تحول ایجاد کند.

بختیاری گفت: نخبگان در جلسات مهم می‌توانند تأثیرگذار باشد و برای اینکه در این مسائل به نتیجه برسیم باید از نظر نخبگان استفاده کرد و برنامه به‌روز و منظمی اجرا کرد که به نتیجه منتهی شود.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: توجه به گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز تحقق شعار سال باشد به همین دلیل این امر نیازمند برنامه‌ریزی و مشارکت همگانی است.

وی بیان داشت: گردشگری سلامت می‌تواند مفید باشد و همچنین گردشگری دفاع مقدس یکی از مواردی است که می‌تواند توسعه آن در ایلام مفید باشد و از سایر مناطق کشور الگو بگیریم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد