سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64977
|
10:22 - 1403/02/01
نسخه چاپی

مدیرکل امور عشایری ایلام مطرح کرد:

آغاز عملیات بهسازی راه‌های عشایری در ایلام

آغاز عملیات بهسازی راه‌های عشایری در ایلام
مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: عملیات بهسازی راه‌های عشایری آسیب‌دیده از سیل شامل دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر در ایلام آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمدجواد خانزادی، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام از آغاز عملیات بهسازی راه‌های عشایری در ایلام خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در ایلام وجود دارد که بیشتر این مسیرها در سیلاب‌های اخیر آسیب‌دیده است. 

 مدیرکل امور عشایری ایلام افزود: در پی بارش‌های اخیر بیشتر ایل راه‌ها و راه‌های عشایری در سطح ایلام دچار آسیب شدند که با مساعد شدن شرایط جوی، عملیات بهسازی آن‌ها آغاز شده است.

خانزادی، ادامه داد: اولویت بهسازی باتوجه‌به کوچ بهاره عشایر با ایل راه‌های اصلی است که عشایر در زمان کوچ مشکلی برای تردد نداشته باشند. خانزادی خاطرنشان کرد: عشایر ایلام نقش مهمی در اقتصاد ایلام دارند، به‌طوری‌که سالیانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی تولیدات آنها است.

وی تصریح کرد: سالانه در ایلام یک هزار و ۶۰۰ تن پشم، ۵۶۰ تن روغن و ۱۰۸ تن عسل توسط عشایر ایلام تولید می‌شود که بخشی از این محصولات در خارج از استان به فروش می‌رسد؛ همچنین ۳۰ درصد صنایع‌دستی ایلام توسط عشایر این استان تولید می‌شود.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب