سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64958
|
00:25 - 1403/01/31
نسخه چاپی

کارشناس اقتصادی:

نقش مردم در پیشبرد اقتصاد بی‌بدیل است

نقش مردم در پیشبرد اقتصاد بی‌بدیل است
کارشناس اقتصادی گفت: اساس اقتصاد بر مشارکت مردم استوار بوده و نقش آنها بی بدیل است

عباس فرهاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: حضور و مشارکت مردم در هر برنامه‌ای اثرگذار بوده و در واقع هروقتی مردم به موضوعی ورود داشتند موفقیت در پیش رو بوده است.
این کارشناس اقتصادی بیان داشت: در ایران این مدل مشارکت را بارهای بار تجربه کرده‌ایم از جمله حضور مردم در پیروزی انقلاب ، دفاع مقدس ، تداوم انقلاب ، انتخابات‌ها و غیره که همواره نیز باعث ناامیدی دشمنان و پیروزی ملت همراه بوده است.

وی افزود: مسئله‌ای که این روزها به یک کلیدواژه شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر نقش مشارکت مردم در پیشبرد اقتصاد کشور است چرا که اساس اقتصاد بر مردمی بودن آن استوار شده است.

فرهاد تصریح کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب راه برای حضور مردم که همان بخش خصوصی بوده باز و بروکراسی‌های اداری را مرتفع نماید.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره بر اهمیت بخش خصوصی و لزوم حمایت از این بخش تأکید داشته و بایستی با ظرافت خاصی با آنها برخورد شده تا از مشارکت در اقتصاد کشور ناامید نگردند.

وی تأکید کرد: در جوامع پیشرفته اهمیت بخش خصوصی بخوبی تشریح شده و این موضوع نیز مشهود است و در واقع هر کشوری که توانسته این بخش را به درستی وارد اقتصاد کند نتایج مثبت آنرا در جامعه نیز دریافت نموده است.

فرهاد افزود: در واقع بخش خصوصی در اقتصاد نقش یک محرک را داشته و باعث حرکت در سایر موضوعات مهم جامعه شده و در نهایت توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب