سرویس: سیاسی
کد خبر: 64919
|
15:08 - 1403/01/27
نسخه چاپی

نماینده ایلام در مجلس:

ایران در عملیات وعده صادق از حق مشروع خود استفاده کرد

ایران در عملیات وعده صادق از حق مشروع خود استفاده کرد
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات وعده صادق هوافضای سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی تهاجم و حمله نبود؛ بلکه طبق قوانین بین‌المللی ایران از حق مشروع خود دفاع کرد و به تعرض صهیونیست‌ها پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سارا فلاحی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: عملیات وعده صادق سپاه یک دفاع مشروع بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در واکنش به حمله رژیم رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در کشور سوریه بود.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی کاملاً در خدمت رژیم متخاصم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم هستند و به‌هیچ‌عنوان به دنبال مقابله و محکومیت صهیونیست‌ها به‌عنوان متجاوزگر نیستند؛ بنابراین کشورهایی مثل ایران اسلامی باید به دنبال افزایش سطح امینت ملی و بازدارندگی‌ها باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این عملیات نباید تهاجم و حمله تلقی شود؛ بلکه طبق قانون ایران از خود دفاع کرد و به تعرض صهیونیست‌ها در حمله به سفارت ایران پاسخ داد.

وی اضافه کرد: توسعه و تقویت سپر دفاعی ایران در راستای حفاظت از تمامیت ارضی کشور در برابر هرگونه تعرض از سوی دشمنان متخاصم است.

منتخب حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، مهران، ملک‌شاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان در خصوص پیام عملیات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی توضیح داد: پیام ایران به رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها این بود که در صورت هرگونه ایجاد تنش و مزاحمت از سوی صهیونیست‌ها با واکنش جدی و ویرانگر ایران اسلامی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدام ایران از چند زاویه دارای اهمیت است از جمله اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار از خاک خود به طور مستقیم رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرارداد و نکته دیگر اینکه توان و قدرت موشکی ایران به دنیا اثبات شد.

فلاحی افزود: وعده صادق یک عملیات فرایند ترکیبی پیچیده بود که هم‌زمان در سه حوزه پهپادی، موشکی و سایبری بود و برای اولین‌بار در دنیا یک عملیات با این حجم گسترده در دنیا رخ داد.

وی یادآور شد: در این عملیات گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و پدافندهای انگلیس، آمریکا و فرانسه با وجود آگاهی از طولانی‌بودن زمان حمله (بیش از پنج ساعت)ْ از آمادگی کامل برخوردار بودند؛ اما موشک‌های ایران از این پدافند عبور کردند و قدرت بازدارندگی ایران را به دنیا نشان دادند.

فلاحی تأکید کرد: عملیات موشکی ایران حاوی مخابره پیام ارتقای دفاعی و بازدارندگی ایران به دنیا بود و جمهوری اسلامی اکنون از قدرت بازدارندگی و دفاعی عبور کرده و به قدرت هجومی دست‌یافته و این واقعیت رژیم صهیونیستی و آمریکا را ترسانده و آنها را در شوک فروبرده است.

منتخب حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان اظهار کرد: پیام صریح آمریکا به رژیم صهیونیستی در خصوص اجتناب این رژیم از جنگ با ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای عملیات وعده بود و نشان داد آمریکا خواهان رویارویی و جنگ مستقیم با ایران نیست.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب