سرویس: استان ایلام
کد خبر: 645
|
09:05 - 1391/08/21
نسخه چاپی

حجت الاسلام لطفی :

عاشورا نگه دارنده بنای اسلام است

عاشورا نگه دارنده بنای اسلام است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عاشورا نگه دارنده بنای اسلام است.

 

به گزارش ایلام فردا،حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در همایش بسیج مداحان و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به تاثیر گذاری فرهنگ عاشورا در اسلام گفت: عاشورا توانست بنای اسلام را در برابر طوفانها و دسیسه های دشمن سربلند بیرون بیاورد.
وی تصریح کرد: عاشورا نگه دارنده بنای اسلام است.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد : شاهکار صاحب عاشورا این بود که با قیام خود بنای اسلام ناب را استحکام بخشید و باعث نجات اسلام شد.
امام جمعه ایلام افزود: مقام امام حسین(ع) برای اهل ایمان همانند ستاره ای نورانی برای مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به وظیفه خطیر سخنرانان در هئیات مذهبی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی و نیز توطئه های دشمن گفت:مهمترین ره آورد عاشورا انقلاب اسلامی است و لازم است که سخنرانان در ایام محرم در خصوص انقلاب اسلامی و اهداف آن برای قشر جوان روشن گری انجام دهند چرا که این ایام بهترین فرصت برای شناساندن اهداف انقلاب و نیز خنثی سازی توطئه های دشمن است.
وی ادامه داد: فرهنگ عاشورا باعث شد تا رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بیاستند و حماسه های بزرگی را بیافرینند و سخنرانان باید این موضوعات را در منبر های خود برای مردم و جوانان نقل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:عزاداری ها را خالص و خالی از حواشی معنا دار برگزار کنیم و مسئولان هئیات ها نیز از سخنرانان مسلط و متعهد استفاده کنند.
امام جمعه ایلام ضمن توصیه به مداحان برای خواندن اشعار دینی گفت: مداحان عزیز حتما از اشعار دینی و اسلامی استفاده کنند و از بدعت ها به شدت پرهیز نمایند.
در ابتدای این همایش یکی از مداحان در عزاداری امام حسین(ع) و مصائبش به ذکر مصیبت پرداخت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب