به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، امروز مسئلهآموزش در سطح دنیا بسیار مهم است طوری که برنامهریزیهای گسترده همراه با سرمایهگذاری روی استعدادهای آینده کشورها صورت میگیرد حتی گاهی برخی از کشورها پا را فراتر گذاشته و نخبگان کشورهای دیگر را جذب میکنند.
ازآنجاییکه نسلهای آینده همگی از مدارس به اجتماع میروند پس باید حساب ویژهای روی مدارس باز کرد تا و کیفیت آموزش را با استفاده از ابزارهای نوین بالا برد علاوه بر این باید روی کیفیت تدریس معلمان هم برنامهریزی کرد.
ابزارهای نوین امروزه کمک بسیار خوبی برای ارتقا نظام آموزشی هستند و میتوان سیستم مدارس و کیفیت تدریس را بالا برد علاوهبرآن کارها هم راحت میشوند.
امروز نظام آموزشی نیازمند تحولی از جنس مردم است تا بتواند کیفیت آموزشی را ارتقا داده و نسلهای آینده را برای مسئولیتهای مختلف آماده سازد
والدین و معلمان در سردرگمی هستند
فریادی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: واقعیت این است که نمیدانیم فرزندان خود را به مدارس بفرستیم یا نفرستیم.
وی افزود: با وجود دستگاههای جدید آموزشی و عدم برنامهریزی دقیق کیفیت کلاشهای آموزشی افت پیدا کرده است؛ زیرا مدارس زیرساخت مناسب ندارند و از طرفی تهیه گوشی هوشمند برای والدین سخت است.
این شهروند چرداولی خاطرنشان کرد: همه این عوامل باعث شده تا شاهد افت کیفیت آموزشی شویم چرا که سردرگمی والدین و معلمان فقط به ضرر دانشآموزان تمام شده است.
معلمان نیازمند حمایت هستند
احمد منت نیا از معلمان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: معلمان امروز در شرایط ویژهای برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی به دانشآموزان هستند.
وی افزود: دبیران برای تدریس کار سختی را در پیش دارند و از طرفی هم منتظر تحقق مطالباتشان هستند.
این معلم چرداولی تصریح کرد: در این شرایط جدید تحصیلی والدین هم باید در کار معلمان در امر تدریس باشند تا بتوانیم کیفیت آموزش را بالا ببریم.
برنامهریزی دقیق برای نظام آموزشی وجود ندارد
محمدی از کارشناسان آموزشی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: واقعیت این است که برنامهای دقیق برای نظام آموزشی در این شرایط وجود و برخوردها سلیقهای است.
وی افزود: زیرساخت مدارس در نقاط مختلف کشور و بهویژه استان ایلام وجود ندارد و همچنین قیمت گوشیهای هوشمند بسیار بالا رفته و این با شرایط اقتصادی خانوار سازگار نیست و هزینهای گزاف به خانوادهها تحمیل میکند.
محمد بیان داشت: امروز دیگر نمیتوان فنّاوری را نظام آموزشی دور کرد و باید فناوریهای جدید در نظام آموزشی گنجانده شود همچنین برنامهریزی باید بهگونهای باشد که نظام آموزشی بهترین خروجی را داشته باشد.
این کارشناس آموزشی تصریح کرد: امروز در کشور ایران رابطه نظام آموزشی با بازار کار و واقعیتهای جامعه قطع شده است و بر اساس فرضیاتی اداره میشود که نیاز دارد تا بر اساس شرایط بومی منطقه و فرهنگ مردم بازار کار را تقویت کند تا شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.
انتهای خبر/ر
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد