سرویس: اقتصادی
کد خبر: 22890
|
20:01 - 1395/06/31
نسخه چاپی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت ارشاد:

اقتصاد مقاومتی با نصب بنر و شعار محقق نمی شود

اقتصاد مقاومتی با نصب بنر و شعار محقق نمی شود
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت ارشاد گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند تبدیل شدن به باور و یقین مردم و مسئولان است.

به گزارشايلام بيدار،  بهروز فتحی در نشست تخصصی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با نصب بنر و شعار محقق نمی شود، افزود: تا وقتی مردم و مسئولان درک درستی از وظایف خود نداشته باشند هیچ اتفاقی در این حوزه نخواهد افتاد. 

وی اظهار کرد: گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی به این معناست که تمامی مسئولان و مردم این مفهوم را بفهمند، بپذیرند و باور کنند. 
فتحی یادآور شد: از حدود سه سال پیش که مقام معظم رهبری بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند تاکنون برنامه های بسیاری تدوین شد اما در عمل هیچ فعالیتی انجام نشد و تنها سخنان رهبری در این زمینه تکرار شد بنابراین ایشان سال جاری را بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند. 
وی تاکید کرد: در این شرایط مسئولان متوجه شدند ساز و کارها به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی باید تغییر کند به همین منظور 12 برنامه ملی در این حوزه تدوین شد که وزارت ارشاد باید بر روی برنامه ملی حوزه فرهنگ تمرکز کند. 
وی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی را برنامه ملی حوزه فرهنگی کشور اعلام و اضافه کرد: ارتقای بهره وری، پیشبرد برون گرایی اقتصاد، ارتقای توان تولید ملی، عدالت بنیان کردن اقتصاد، برقراری انضباط مالی و قطع وابستگی کشور به نفت، توسعه اقتصاد دانش بنیان، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، توسعه ظرفیت تولید نفت و صنایع پایین دستی، برنامه ملی هدفمند سازی یارانه ها، مردمی کردن اقتصاد و سیاست های پولی و ارزی دیگر برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی هستند که هر کدام متولی خاص خود را دارد. 
وی تاکید کرد: برای اینکه این برنامه ها به اقدام و عمل تبدیل شود هر کدام به چند طرح و هر طرح نیز به چندین پروژه تبدیل شد و 20 پروژه اولویت دار آن مشخص شده که باید عملیاتی شود. 
فتحی طراحی الگو و نظام نشان دادن اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از فعالیت های فرهنگی برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی را سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پروژه ها عنوان کرد. 
مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفتمان سازی به این معنا که از ابزارهای هنری و تاثیرگذار حوزه فرهنگی کشور به منظور جریان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی بهره بگیریم و این ابزارها به آشنایی هر چه بیشتر مردم با مفهوم اقتصاد مقاومتی کمک کند. 
فتحی افزود: در برنامه ها، جشنواره ها و همایش های فرهنگی هنری کشور باید بخش ویژه ای با عنوان اقتصاد مقاومتی اضافه شود تا بتوان از فکر و توان صاحب نظران حوزه فرهنگ در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ نیازمند آشنایی مردم و مسئولان با مبانی و مفاهیم اقتصاد مقاومتی است. 
علی محمد نیاکان با تاکید بر تلاش همه جانبه در جهت تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و کشور، اقتصاد مقاومتی باید در حوزه فرهنگ نهادینه و اجرا شود. 
وی یادآور شد: نقش نخبگان، اصحاب قلم و رسانه ها در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و این نشست نیز با هدف تا تبادل اندیشه برگزار شده است. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد