سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2123
|
17:43 - 1392/01/20
نسخه چاپی

یک ماه و سه رویداد

یک ماه و سه رویداد
آنچه انتخابات استان ایلام را نسبت به دیگر استان ها متمایز می کند برگزاری سه انتخابات است ، از آنجا که این سه انتخابات در یک ماه برگزار می گردد ، مطمئنا نظم در ایام تبلیغات ، رعایت اخلاق سیاسی و مهمتر از همه رعایت حقوق متقابل ( بین کاندیدها و هواداران ) امری مهم به حساب می آید که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

رفته رفته به انتخابات نزدیک می شویم ، انتخاباتی که خلق حماسه ای خواهد شد برای تاریخ سیاسی ایران اسلامی .

میانگین برگزاری سالانه یک انتخابات در کشور، مؤید آزادی و دموکراسی است که سالم ترین نوع انتخابات در دنیا محسوب می شود .

نقش مردم در خلق پرشور انتخابات ، خود یک کار سیاسی است که بعنوان یک رویداد بزرگ صورت خواهد گرفت .

آنچه که باید بدان اشاره کرد این است که مردم از اعماق وجودشان نظام اسلامی را می خواهند و بارها و بارها بر حسب تکلیف در انتخابات شرکت کرده اند ، همچنان که احساس تکلیف در این برهه نسبت به هر مقطع دیگری بیبشتر نمایان است .

حضور ، اراده و آزادی کامل مردم و انتخاب آزادانه ی آنها وهمچنین انتخاب افراد صالح حایز شأن نمایندگى ، این ضمانت را ایجاد خواهد کرد که نظام اسلامی به سوی اهداف خود در حرکت باشد.

اما انتخابات در استان ایلام از جذابیت های خاصی برخوردار است ، برگزاری سه رویداد مهم در یک ماه ، خود از برگزاری متفاوت نسبت به هر زمان دیگری در استان خبر می دهد که می توان شاهد آمار قابل توجه شرکت کنندگان نسبت به جای جای کشور و دوره های گذشته بود .

نشانه های این موفقیت را می توان در داغ شدن تنور انتخابات در هر کدام از شهرهای استان دید ، در محافل های گوناگون ، گفتگوهای جمعی ، محیط های دوستانه ، بازار و ... بحث های انتخاباتی بشدت داغ شده است که از این مهم می توان فهمید حضور مردم استان ایلام در پای صندوق های رأی حماسه ای است که تحقق خواهد یافت.

برگزاری این سه رویداد مهم در استان ، بایستی توجه همه مردم ، دست اندرکاران انتخابات ، نیروهای نظامی و امنیتی ، دستگاه های اجرایی ، فرمانداری ، استانداری و ... را به خود جلب کند ؛ چه بسا برای برگزاری انتخاباتی در فضای آرام و بدور از هر گونه حاشیه ، ضرورت دارد تمام شرایط ، امکانات و زمینه ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور بسیج شوند ونیز تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر اتخاذ گردد .

آنچه انتخابات استان ایلام را نسبت به دیگر استان ها متمایز می کند برگزاری سه انتخابات است ، از آنجا که این سه انتخابات در یک ماه برگزار می گردد ، مطمئنا نظم در ایام تبلیغات ، رعایت اخلاق سیاسی و مهمتر از همه رعایت حقوق متقابل ( بین کاندیدها و هواداران ) امری مهم به حساب می آید که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

متعادل نگه داشتن فضای سیاسی ، موضوعی است که نامزدها و سیاستمداران بایستی آن را متعادل نگه دارند تا مردم شاهد فضایی متعادل همزمان با نزدیک شدن به انتخابات باشند ، چرا که ایجاد چنین فضای آرامی ، مشوق مردم برای انتخابات خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب