سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1113
|
15:57 - 1391/10/21
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

نقد عملکرد مدیران باید در چارچوب منافع ملی انجام شود

نقد عملکرد مدیران باید در چارچوب منافع ملی انجام شود
استاندار ایلام گفت: نقدهای رسانه ای از عملکرد مسوولان باید در چارچوب منافع ملی و حفظ وحدت انجام شود.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از ایرنا،محمود عباس زاده در نشست با اعضا خانه مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: فعالیت افراد شاغل در عرصه اطلاع رسانی با توجه به دغدغه اصلی و محوری آنان در حوزه مصالح جامعه و منافع ملی، بسیار ارزشمند و شرافتمندانه است.

وی تاکید کرد: به عنوان کسی که بیش از 10 سال در عرصه رسانه های نوشتاری و دیداری و شنیداری فعالیت کرده ام، بهترین دوران زندگی و شغلی خود را زمان حضور در این عرصه می دانم.

استاندار ایلام؛ آسیب شناسی ساختاری و نرم افزاری کار رسانه در کشور و استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: حیثیت و اعتبار افراد فعال در حوزه رسانه به قلم و فکر آنان وابسته است.

وی پاسخگو بودن مدیران دولتی در مقابل رسانه ها را از رسالت های محوری کار خبرنگاری و اطلاع رسانی عنوان کرد.

وی افزود: لازمه تحقق این هدف پاسخگو بودن و عمل به این اصل از سوی خود افراد شاغل در این حوزه است تا دیگران را نیز به این موضوع مهم و حیاتی تشویق و وادار کنند.

عباس زاده تبیین دقیق و متقن اطلاعات و داده ها از سوی رسانه ها را از اصولی دانست که باید رعایت شود.

وی اظهار کرد: هیچ گونه محدودیتی در خصوص فعالیت رسانه ها قائل نیستم و در تمامی نشست ها حتی مسائل و موضوع های محرمانه را با حفظ منافع منطقه ای و ملی در حضور خبرنگاران بیان می کنم.

استاندار ایلام گفت: ادبیات، نقد و اعتراض فعالان حاضر در این عرصه باید در چارچوب منافع ملی، استقلال و وحدت مردم و مسوولان انجام شود.

عباس زاده تاکید کرد: مطبوعات و رسانه ها باید دارای شناسنامه و هویت مستقل باشند تا زمینه پاسخگویی هر چه بهتر در خصوص مسائل و مطالب منتشر شده از سوی آنان فراهم شود.

وی توضیح داد: بیان مطالب موثق و مستدل از سوی رسانه ها منجر به حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و معضل های اجتماعی می شود.

مدیر ارشد استان ایلام بیان کرد: مطبوعات منطقه باید به عنوان الگو و صاحب ایده و سخن در کشور شناخته شوند و در این زمینه از هر گونه کمکی که منجر به تحقق این هدف شود، دریغ نخواهم کرد.

عباس زاده رابطه میان توسعه و رسانه را بسیار مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: استان هایی که رسانه های فعال و تاثیرگذار دارند، پله های پیشرفت و ترقی را با شتاب بیشتری پیموده اند.

وی اضافه کرد: ایلام توانایی کسب رتبه های برتر کشور را در بسیاری از شاخص ها و ارزیابی ها داراست که جذب 720 میلیارد ریال اعتبار طرح توسعه کشاورزی و کسب رتبه نخست کشور در این زمینه از موفقیت های جدید استان است.

عباس زاده گفت: جذب این میزان اعتبار در استان با توجه به جمعیت ایلام و وجود منابع آبی و خاکی مستعد می تواند تحول بزرگی در حوزه اشتغال جوانان جویای کار ایجاد کند.

استاندار همچنین وجود منابع عظیم نفت و گاز در استان را از مزیت های نسبی ایلام برشمرد و ادامه داد: در روزهای گذشته نشستی با وزیر نفت داشته و موافقت ایشان را برای حضور در ایلام جلب کرده است.

وی گفت: در سفر وزیر نفت به ایلام که به احتمال در دو هفته آینده انجام خواهد شد، بخشی از مشکلات و موانع توسعه حوزه نفت و گاز استان بررسی و راهکارهای رفع آنها نیز اجرایی خواهد شد.

عباس زاده کسب مجوز تردد انفرادی زوار عتبات عالیات در مرز بین المللی مهران را از درخواست های مردم استان عنوان و بیان کرد: موافقت دولت با اجرای این موضوع افزون بر سهولت در تردد زوار به کشور عراق زمینه رونق اقتصادی مرز مهران را نیز فراهم کرده است

به گزارش ایرنا، اعضای خانه مطبوعات ایلام نیز در ابتدای این نشست در سخنانی به بیان مسائل و مشکلات حوزه رسانه ای استان پرداختند.

رییس خانه مطبوعات ایلام به فعالیت 27 نشریه، هفت هفته نامه، 40 نماینده مطبوعات سراسری و 20 پایگاه خبری در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 نفر در عرصه مطبوعات و رسانه های ایلام فعالیت می کنند.

پرویز شریفی؛ راه اندازی ˈسرای روزنامه نگارانˈ، حمایت واحدهای صنعتی و بخش خصوصی از رسانه ها، ارج نهادن به فعالیت روزنامه نگاران و پاسخگویی مدیران اجرایی در مقابل رسانه ها را از نیازهای اساسی فعالان این عرصه در استان ایلام برشمرد

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب